onsdag 10 mars 2010

CSN

Vardagsfantastiskiheten bara fortsätter och underbara dagar avlöser varandra.. hade lönesamtal idag med min nya chef som är en av de mest fantastiska människor jag träffat..när jag blir stor ska jag bli som henne, det sa jag till henne med.. då sa hon att jag var en pärla.. Samtalet gick bra får jag hoppas, det pratas inte pengar utan man bedöms som uppfyller inte, uppfyller, uppfyller väl och uppfyller mycket väl..
Jag har fått en liten framtidsnojja.. vet inte vad jag ska göra.. och det kan nästa nstöra mig att jag trivs så jäkla bra i min roll nu.. och i stan.. och med vänner.. Ändå planerar jag att lämna allt detta.. varför egentligen?! .. Idioten stör mig inte på samma sätt längre.. han vågar inte ens sitta vid samma bord om jag eller några av de jag umgås med sitter där.. fast igår när jag kom hem från bion blev jag lite ledsen.. eller mest förbannad.. jag måste säga att jag delar min sambos illvilja mot myndigheter.. myndigheten i fråga heter CSN.. som givetvis inte har en som helst aning vad som skedde i mitt liv förra året.. Men eftersom hela mitt liv cirkulerade kring idiotens välbefinnande hade jag sådär koll på skolan.. jag gjorde bara det ytterst nödvändiga.. men hade tydligen läst en kurs för lite mellan v4-23.. CSN hade suttit på sin kammare och räknat..och tydligen hade jag bara fått in 22 poäng för våren..man ska ha 30.. suck..suck.. så jag fick pengar för 100% studier men på pappret har jag bara rätt till 75%.. sådär ja.. en liten extra återbetalning till CSN.. och lyckan är fullkomlig..åh han är väll för rar den där idioten.. påminna mig sådär en tisdagkväll om vårt liv tillsammans.. det är så man blir alldeles rörd..

Inga kommentarer: