söndag 27 juni 2010

Signalfel och semester

Igår skrev jag en massa på min bok, jag åkte tåg och det var förseningar. signalfel, nya trendordet på sj. det kan ju innefatta vad fan som helst och vi resenärer förstår inte vikten ändå. jag menar om en lampa är sönder i en gatukorsning kan jag ju köra ändå. men det är något på snudd till övernaturligt när det gäller tågens signalfel, det har inte vi vanliga dödliga med att göra. hursomhelst var jag så där lagom mosig i huvudet efter midsommarfirandet med min syster. satt på stationen i södertälje som förövrigt är en ganska fin station, iaf när det var så bra väder som det var igår. man sitter liksom så högt upp. där skrev jag så det rök. kanske blir det en bok en dag. får hoppas det. och med tanke på att jag idag har bokat tre resor till med statens järnvägar, kommer det troligtvis bli mycket mer skrivit under semestern. ja, för jag har faktiskt semester nu. iaf från den blå bunkern.

1 kommentar:

S sa...

Jag vill läsa din bok! Skulle bara önska att den aldrig hade behövt bli till...