söndag 4 juli 2010

smidigt. som ett kylskåp ungefär

"I use to love her, but I have to kill her" sjukt opassande låt som har varit mitt ledmotiv idag. den spelades på radion när jag och fina K åkte på vår söndagsutflykt. sen satt den liksom bara kvar. vi har haft en sån där fantastiskt dag, åkte bara runt, utbrast åh.. och underbart.. och vackert i var och varannan kurva. sverige är förbannat fint i år. vi pratade, om livet om allt bra. faktiskt bara om allt bra. och det är så skönt. det är bara ibland jag inser att jag varit bortkopplad i ett år. som när det dyker upp händelser som jag inte varit med om eller vissa relationer som jag inte riktigt har repat. men det känns inte som vi undviker ämnet, det känns inte som vi är rädda för att trampa på några ömma tår..i botten av mig ligger det en oro ändå, hela jag är väll en öm tå egentligen. men det stör mig inte längre, det påverkar inte och jag har inget behov att längre berätta. och den känslan är obeskrivligt skön. känner mig normal. det enda som jag i helgen har behövt bli särbehandlad över är mitt inflammerade tandkött som gjort att jag endast kan tugga och äta mjuk eller rinnande föda. definitivt ett I-landsproblem.

senaste veckorna har varit i klass 5 på skala 1-5 i galnast, bisarrast och roligast. det händer så många sjuka saker i mitt liv..att jag mest behöver nypa mig i armen hela tiden för att verkligen kolla att det är jag som lever det. inte bara min vrickade hjärna som har en tendens att hitta på, drömma och överdriva. av många anledningar kan jag inte gå ner på detaljnivå på vad som hänt. vilket säkert just nu retar gallfeber på er som läser. men tro mig, jag skulle vilja berätta. för det är så sjukt kul! min vecka i korthet: jag är gift. jag är gungstolsägare. jag fick finbesök av en otroligt charmerande herre. tyvärr upptagen herre..jävligt upptagen herre. med betoning på både herre och upptagen. en fantastisk utekväll med nära, kära och kända människor, där spriten flödade fritt och 90 talet drog upp oss på dansgolvet. öl på stan. pubspelning i malmö. salsa dans och jobb. dessutom har jag semester. min första och bästa semester ever.

imorgon ska jag hem till far en sväng. hälsa på och sen drar jag till huvudstaden. för att på tisdag vara beredd att flyga någonstans. var vet jag inte, för mor har bjudit oss på en överraskningsresa. när jag kommer hem är det avslutning på inspelningen. en stor baluns och sen är semestern slut.

det ska bli skönt att inspelningen tar slut. av olika anledningar. det är ganska regisserat. jag vet inte om jag får en bra roll, tror dock att teamet gillar mig så jag behöver nog inte vara orolig. tycker nästan det roligaste är att umgås med teamet. sköna människor liksom.
dessutom vill jag inte ha killen. så nu när det inte är så många tjejer kvar har jag börjat lobba för en annan tjej.. så han borde inte välja mig..det vore sjukt opraktiskt av honom..ska lösa detta. smidigt. som ett kylskåp ungefär. typiskt

Inga kommentarer: