söndag 11 juli 2010

Palla

jag är naken. både fysiskt och pykiskt. blottade mig för samma man som för en vecka sen. lika gammal lika upptagen. hade bestämmt mig för att säga nej. men tydligen inte. han väntade på mig utanför nattklubben. vi bestämde att han skulle gå ut tio minuter före mig för att inte väcka uppmärksamhet. dock var jag mindre diskret när jag sprang efter med pumpsen i handen och letade efter honom. några av hans kollegor frågade vad som hände. jag gömde mig bakom en bil. vem döljer jag mig för. hans anseende skulle jag tro.
han hade varit nykter ikväll. desto värre. desto ärligare ville han följa med mig hem. han körde. vi pratade om smått och gott. väl hemma hos mig var det intensivt. som om vi väntat på varandra i åratal. mina sängkläder ligger i hela rummet. han frågade om han fick låna duschen. jag smög efter . för att få en sista smak av det som sen ska vara förbjudet. oåtkomligt. orimligt. för oss båda.
sen gick han.
hans vän hade ringt många gånger under tiden. han ville äta frukost med mig. jag sa att frukosten serveras om en kvart. varken vill eller orkar vara ensam nu.
palla.

Inga kommentarer: