måndag 26 juli 2010

Krasch nr2

det var ganska oväntat att Lill Lindfors skulle få ge mig dagens soundtrack. du för mig. men så fick det bli. kokar ris, med tomatsoppa och sjunger med så att huset gungar. har chips mellan tänderna och förbannar min onyttiga livsstil. men palla. det regnar idag. är grått. folk har fått pengar och folk har semester. dvs fullt i varuhuset. har plockat. plockat och plockat i åtta timmar. däremellan har jag snackat skit. helt klart en bra dag. hann med en timmes ångest strax efter lunch då hela kroppen gick sådär i ultrarapid. det var tungt att andas men det kan också varit luften. som ofanns i varuhuset.
på väg till jobbet cyklade jag lite för snabbt. som sig bör på min racercykel. tog första kurvan aningen för skarpt. men höll balansen. nästa kurva i samma fart och med ett aningen för stort ego gick dessvärre inte lika bra. kraschade raklång i kvarterets djupaste vattenpöl.
första tanken. suck.
andra tanken. vem såg mig.
tredje tanken. ska jag hem och byta kläder.
fjärde tanken. höll cykeln.
femte tanken. har jag ont.

åt sucken skrattade jag.
ingen såg mig. om det inte var någon som satt bakom en gardin och fnissade. det hade jag gjort.
jag bytte inte kläder.
styret fick ett rejält jack.
som tur var trillade jag på vänster sida nu. så nu har jag skrapsår på båda underarmarna och båda låren.
jo för jag kraschade i lördags också. för det fick jag förutom skrapsåren. en bula i huvudet och lättare nackspärr.
det där med att cykla fixie är inte alltid så lätt ska ni veta.

Inga kommentarer: