fredag 16 juli 2010

Olagad cykel

självklart klarade jag ungefär 48h innan jag var tvungen till att ställa till med skandaler igen. men för att inte bittra över det. vilket jag ändå inte gjorde. men om det skulle vara så att jag kanske mot all förmodan skulle få en släng av ångest, botade jag det med att köpa ett par röda skor. en iphone och så bjöd jag sambon på pizza. det plussar väll på karmakontot så att vissa av mina snesteg slätas ut lite va?!
av någon anledning skulle jag och en söt vän ta oss över en inbillad dansspärr genom att dricka tequilla igår. sjukt smart drag. vi kom definitivt över vår spärr. sen tog jag mig över en massa andra spärrar. åt kebab med en jobbarkompispappa. jag pratade entreprenörskap och laganda. dessutom fick jag kebaben gratis då det visst var slut på mitt konto. jag är bra på att le. så lovade jag att betala dubbelt nästa gång jag kommer.
så idag har jag och min sambo hängt i soffan, bakfulla och jävliga. tittat på avsnitt efter avsnitt OC. sen gick vi ut i ösregn. vi skulle lämna in min cykel på lagning någonstans. men ingen hade tid eller lust att laga. så det slutade med att min cykel fick stå på en nattklubb och vänta medan vi åt pizza. efter en hel cirkus av händelser som jag nu sitter och skrattar åt så att tårarna rinner tog min sambo cykeln med sig hem i en taxi. lika olagad.

Inga kommentarer: