onsdag 22 september 2010

Allt går åt helvete i idiotens omgivning

såg idioten idag, kom läskigt nära honom. men jag satt i en buss och han stod på gatan utanför och pratade med sin pappa. bussen körde långsamt och jag tog mig tid att titta på honom .vet inte riktigt varför jag slösade denna tid, hade inte så mycket annat för mig, än att just åka buss. hans pappa verkade mån om att prata med honom, och drog honom åt sidan. idioten hade ljusa jeans, mustasch (!) och ja, det är väll det jag kommer ihåg nu. eller det jag la märke till. stirrade länge efter honom. ville att mina blickar skulle bränna, jag hade mössa på mig och borrade ner huvudet i sjalen, och tittade på honom genom luggen, kände mig osynlig. fast tvärt skulle jag av bussen, och å kändes inte allt lika bra, jag tappade honom ur sikt och bli ens rädd att jag skulle springa på honom den korta biten in i affären och ut till nästa buss. men det gjorde jag inte. jag saknade hunden när jag såg honom. hunden hade aldrig blivit den hund han blev med idioten, om jag tagit hand om honom från början, jag kanske hade klarat det trots allt. fast inners inne vet jag att jag inte alls hade fått det att gå ihop med en hund. men det är också det som gör mig så arg, hunden var inte farlig på något sätt, han var stor och behövde uppfostras, inte kampas !!!!! som F sa: allt går åt helvete i idiotens omgivning. så sant så sant.
sitter och dricker te, har varit ute och sprungit och bakat kolakakor. Vi har lite tekniska problem på jobbet, vilket gjorde att vi inte kunde få det jobb gjort som vi ville ha gjort idag. så jag bakade kakor till tjejerna för att muntra upp. trivs fortfarande på jobbet, det är så mysigt. F är som jag sagt innan en proffsig chef och jag får mycket eget ansvar. sen har vi tre tjejer väldigt kul tillsammans också. dessutom har vi två ambassadörer och tre praktikanter. hela kontorets glädjeämne just nu är, vaktmästaren. jag sa en dag att jag tyckte han var söt, sen har det blivit en ganska stor grej, fast han är söt. dessvärre upptagen. Vad är det med mig och upptagna karlar?! fast han får iofs skylla sig själv, han har börjat skriva till mig. och jag är ju inte dummare än att jag svarar. jag bjöd upp honom på kakor till imorgon. hehe. tror bara det är hälsosamt med en höstfling på jobbet.
den andre upptagna äldre herren hörde av sig förra veckan, inför min tv-debut. han kallade mig babe, vi skrev ett par gånger till varandra. men det var ganska platt. och onödigt.
Jaha, detta var lite allmän uppdatering. ska dricka lite te, och rita en bondgård.

Inga kommentarer: