onsdag 29 september 2010

En dramaqueens betraktelser

äldre-upptagne-mannen. hrm, vi kallar honom W, ringde idag. det var ett trevligt samtal. W var orolig över en sak, att jag ska tycka han är helt dum i huvudet efter en sak han kommer säga i nästa avsnitt. gulligt, att han bryr sig om vad jag tycker. vi hade ett trevligt samtal, han är hemskt trevlig. vi snackade skit om de flesta av de andra deltagarna, åh jag är fantastisk på att snacka skit. oroväckande fantastisk. efter vårt samtal gick jag med lätta steg mot tandläkaren. fy faen, jag gillar verkligen inte, det. har väll inte direkt tandläkarskräck, har inte varit hos tandläkaren tillräckligt ofta för att ha arbetat upp någon skräck mot det. men en fobi mot vassa saker i min mun, som skrapar och gnisslar, och trycker.. det var säkert fyra-fem år sedan jag var på rutinkontroll. men mina fabulösa tänder svek mig inte denna gången heller. inte ett hål på 27 år! Däremot var hon synsk, tandläkarkvinnan. bara genom att titta på mina tänder kunde hon berätta för mig, hur jag höll i borsten, att jag tuggade på den och gjorde andra saker samtidigt, förslagsvis diskar, vilket jag nickade ivrigt åt, imponerad över hennes förmåga. hon sa vänligt att hon önskade att jag fick ett hål, så att jag förstod vitsen med att borsta ordentligt, annars skulle jag aldrig lära mig. hon tyckte jag hade det för lätt. hon var nog mest avundsjuk, för hon skrattade med mig när jag satt och provhöll borsten och borstade nätt och fint i provmunnen. tro fan jag gjorde det, jag var varken trött eller såg en hög med disk framför mig. vilket brukar vara anledningen till att jag ibland tar i lite hårt för att det ska gå snabbt, eller borstar medans jag diskar, effektivisering, helt enkelt.

jag erkänner nu öppet att jag har kärat ner mig i vaktisen, lika bra det, så kanske jag kan komma över honom lättare när han väl bestämmer att det är flickvännen han vill vara hos. men i så fall, får han sluta skriva saker som jag tolkar som positiva i mitt huvud. bara det att han skriver är väll positivt. asch, orkar inte analyser. han är fin. väldigt fin.
jag har en bondgårsillustration jag håller på med, väldigt kul. det får mig att vilja göra mer uppdrag, en utställning kanske, julkort, åh kalender för 2011, grattiskort, dopkort, bröllopskort...aaaah.. fast jag har gjort en deal med mig själv. jag får rita hur mycket jag vill, för skoj skull. men jag får inte ta stora uppdrag, som tar mycket tid innan jag har startat mitt bolag. och det får jag inte starta förens jag klarat mattetentan.. åh, hatar dumma dealer, måste hitta ett kryphål!! vill ju börja nu, ska göra en jätte fin utställning. ja, jag har just nu en mitt-i-bloggen-konversation med mig själv. öh, frågor på det?

Inga kommentarer: