torsdag 9 september 2010

Torsdag igen

Lyssnar lite oväntat på Petter. torsdag igen, veckorna går snabbt. Ska snart ta mig ifrån kontoret, ska ta en promenad till kvinnojouren. ser fram emot kvällens möte. sen blir det lite mys hos v, som lämpligt nog bor granne med jouren. Haft en fantastisk jobbdag, en sån där dag då jag inser vilket toppjobb jag har. jag får så mkt energi av alla människor jag träffar. alla idéer. alla drömmar.
Hamnade lite oväntat på en dejt i veckan, vi skulle bara ta en öl. så blev det middag, och fler öl, och fotboll. skrattade en massa. han är kul, trevlig, vuxen och bra. Men jag inser hur rädd jag är för förhållande. jag har egentligen bara dålig erfarenhet av att vara tillsammans med någon.
den första ledde bara till olycklig kärlek,
den andre körde jag över och
den tredje blev jag misshandlad av.
härligt cv. så jag flörtar hej vilt, dejtar gärna men..max två gånger med samma kille. sen låser det sig i huvudet, kroppen får beröringsskräck och jag hittar på dåliga bortförklaringar. det är inte för att jag inte vill. det går bara inte. kroppen sätter sig emot helt enkelt. det hade jag inte riktigt räknat med, så nu måste jag tackla det.. vet inte riktigt hur man gör. fast funderar inte så mycket på det. killarna är förhoppningsvis starka nog att låta sig bli dumpade av mig. så får jag ta hand om mig själv i lugn och ro. vill det, vara själv. bara jag, mitt ritblock, bra musik och härliga vänner.

Inga kommentarer: