torsdag 28 oktober 2010

Inkompetent stolpskott till polis

hade ett långt samtal med K igår, och jag bestämde mig för att ta tillbaka min anmälan. idioten håller ju sig trots allt lugn nu, och jag har inte som avsikt att reta upp honom mer. han har gjort fel, och det vet han. jag vill inte behöva vara rädd. orkar helt enkelt inte driva det här. det tar bara energi som jag kan använda till annat. bara min medverkan i programmet och att det har gått så bra för mig är en pungspark nog.
Så det första jag gjorde i morse var att ringa poliskvinnan. men det inkompetenta stolpskottet till polis var inte medgörlig idag heller. hon sa att det kan inte jag bestämma. ursäkta? kan inte jag bestämma det. har vid det här laget vant mig vid att upprepa hennes kommentarer med sarkasm. nej, för det är åklagaren som beslutar det, men hon skulle hälsa att jag inte längre vill medverka. sen frågar kossan, alltså detta är skrattretande, men hon frågar om det verkligen är sant, min historia. återigen var jag tvungen att upprepa hennes fråga. Frågade du just nu om det jag berättat var sant?! med tårar i ögonen, la vi på. hon skulle se vad åklagaren säger, det är ju ett allmänt åtal, vad fan det nu betyder.
gaaaah
nej, dags att jobba vidare.

Inga kommentarer: