söndag 31 oktober 2010

Söndagsmys

det är kaos, man jag gillar det. en konstig känsla. eftersom jag alltid levt som tidernas pedant. nu är inget i ordning, varken i huvudet, lägenheten eller på jobbet. men jag flyter, och gillar det. jag påbörjar tusen projekt som aldrig blir riktigt klara. men just nu har jag iaf byggt ihop ett skrivbord i min hall. vilket resulterade i att cykeln fick flytta. nu står hon bekvämt lutad mot spisen, använder ändå inte den så ofta, spisen alltså.
insåg att jag äger ganska många pennor. tänkte att en ide hade varit att testa vilka pennor som faktiskt fungerar. insåg ganska snabbt att detta skulle bli ett evighetsprojekt så jag gav upp, med pennor liggande överallt. i mitt andra rum har operation utrensning-av-kläder påbörjats. funderade på att dra igång ett annat projekt. att samla ihop grejer, kläder och sånt som bara ligger i skåpen.. iaf hos mig. och skänka till utsatta kvinnor. starka varelser som hamnat fel, och nu har kronfogden efter sig. det kunde lika gärna varit jag, som inte kunde köpa nya grejer till mitt hem, nya kläder inför hösten eller bara få känna mig fin. är det någon som vill vara med? ska ringa min kvinnojourskvinna och fråga om det finns något man kan göra. i vilket fall ska jag rensa ut och ta med mig ett lass på torsdag.
vaktis var här imorse, jag var bakfull, han var söt. jag berättade om idioten. han tog det bra, tror jag, fast jag satt mest och darrade när jag pratade. usch. behöver jag säga att jag gillar honom? suck bara mer nu.
sen pratade jag i telefon en massa. sen blev det en tur till Ikea med V och bio med en annan söt vän. haft en otroligt social helg. med en massa fina flickor. tack alla för att ni finns.

Inga kommentarer: