torsdag 21 oktober 2010

Uppdatering

sitter på golvet, i hallen, med mitt täcke runt mig och med datorn i knäet. sitter hopplöst mycket i vägen för min sambo som håller på att packa ihop sitt liv. eller iaf alla sina saker. imorgon flyttar hon ut. känns lite konstigt, vem ska nu göra min mat, diska min disk och badda min panna när jag har feber? konstigt vad snabbt man vänjer sig vid närheten.
är nog ganska tragisk som ensamboende, när jag kommer hem själv på kvällen och lägenheten är tom sätter jag mig oftast på en stol och tittar dumt framför mig -och nu då?
ikväll blir det iaf avskedsmiddag för sambon på stan, för hon lämnar inte bara min lägenhet utan också staden.
har ont i halsen och är seg, har haft en lättare influensa i två dagar, vilken mest visat sig som halsont och orolig nattsömn..
polisen ringde idag, och ville ha kompletterande förhör nästa vecka..
vaktmästaren har varit här ett par gånger till..
idag hade hans flickvän ställt honom mot väggen och undrat när han skulle berätta om mig..
jag har ett så kul jobb att jag går dit trots sjukdom..
i helgen ska jag till Polen..
nu måste jag tydligen göra mig klar, trosor, linne och täcke är tydligen inte kvällens dresscode..

Inga kommentarer: