onsdag 13 oktober 2010

På utbildning

Är så inmatad med nya kunskaper att det skvalpar i huvudet. det är så fantastiskt med nya vägar, insikter och kontakter. alla nya möte och alla "aha" upplevelser. jag önskar att alla kunde få samma kunskaper som jag får. är på utbildning denna veckan. och jag har under två dagar insett att jag har gjort så många fel i mina möte med folk. inga stora fel, och inget som egentligen är fel, fel. men sånt som jag nu kan göra på ett annat sätt, och få ut så mycket mer av mina möte. både i arbetet och privat. det är en coachutbildning, i de värmländska skogarna. en liten ort som inte har mycket mer att bjuda på än två korvhak, en pub och ett folkets hus som de nu försöker kalla kulturhus. men den stora röda byggnaden som har stått där sen dansparkernas tid, kommer troligtvis att alltid kallas för folkets hus i folkmun. en byggnad som inrymmer biograf, bibliotek, dansbana, aktionshall, kafé och ungdomsgård. jag kan ha missat något. ja, också utbildningslokal.
jag är yngst i en grupp på tjugo personer från alla möjliga håll och men alla möjliga sorters bakgrund. där finns Bror Duktig, och Fröken näsan-i-vädret, där finns Smarte Petter, och hemmafrun, och jag. gjorde ganska snabbt en drastisk insikt om mig själv, jag orkar inte vara professionell några längre stunder. det blir så artigt och tillslut bajsnödigt. jag är van att minst några gånger, ganska ofta, typ i alla fall en gång i timmen, flamsa av mig. skratta högt och prata skit. men det gör man inte här. var tvungen att ringa V på lunchen för att skvallra lite om vaktmästaren, annars hade jag väll fått krupp.
men det är kul. och jag lär mig så mycket. det kliar riktigt i fingrar och kropp för att jag vill börja använda all min nya kunskap.

Var det F-tangenten som var seg sist jag klagade på mitt tangentbord? det är den nu iaf.

i helgen var mina söta systrar här, vi festade i lördags. riktigt ordentligt. först här, sen hos V och sen på en fest till och sen på krogen. Lillasyster tog hand om sina två stora systrar som den ene åkte hem tidigare och gick vilse, (hon tappade också bort sin mobil som sen helt obegripligt hittades dagen efter i en dunge alldeles för långt från lägenheten) och den andre systern som hängde efter en viss vaktmästare. jodå, det var en toppenkväll på alla sätt. stackars vaktmästaren fick dock svårt att förklara vad det var för tjej som fullkomligt hängde över och efter honom hela kvällen. åh, vilken ångest som följde. men han sa att det var lugnt, han verkar fortfarande gilla mig. han ringde mig i alla fall igår, vi pratade i typ 40 minuter och ja..jag är ganska glad jag. thihi

Inga kommentarer: