onsdag 12 maj 2010

Bra dag?!

En kund kom fram till mig idag, en sådan som hade bestämt sig för att vara otrevlig redan när hon vaknade. det var inte hennes fel att hon tagit fel kuddar och nu hade hon betalt för mycket, säkert trettio kronor.. i vilket fall. hon gick på och jag kunde inte lova henne någonting förens jag hade hört med de som köper tillbaka varor, med andra ord den funktionen där idioten jobbar. jag försökte vara proffsig, lyssnade och insåg ju mer samtalet led att jag var tvungen att ringa. tittade lite frenetiskt efter mina kollegor, men kunden var i upplösningstillstånd, så det var bara att handla själv. medan signalerna gick började jag kallsvettas, när sedan en tjej svarade blev jag så lättad att jag började darra, kunden tyckte nog synd om mig eller något, hon klappade mig på axeln när jag löst hennes kuddproblem. vilken paradox, igen.
jag fick lite svårt att andas av chocken, dessvärre skulle inte det sluta där denna dagen. Strömmen gick i varuhuset när jag stod på en stege, jag fick panikkänslor, jag var helt själv (igen) förutom kunderna då, målade upp bilder i huvudet att det var idioten som iscensatt strömavbrottet och skulle lätt kunna gå fram och sticka en kniv i mig eller något. fick för mig att luften blev dålig, och medan jag lugnt försökte mana ut kunderna ur huset, löpte paniken amok inom mig, och ville sen inte släppa, fick vansinnig huvudvärk.
Självklart sitter han i mitt blickfång under lunchen, fick knapra alvedon till efterrätt..
Tydligen har han bråkat på sin funktion igen, hotat med att polisanmäla . skulle inte förvåna mig om han drar rasistkortet, han är nämligen övertygad om att alla är rasister det är därför han inte klättrar i varuhuset. sjuk verklighetsuppfattning. fick sen höra att han var kallad till krissamtal hos personalchefen, i stället för att jubla inombords fick jag panik, tänk om hans hat mot företaget går ut över mig i stället, låter lite ego, men han är ju knäpp. gick till min chef och sa att jag var orolig. hon sa att vi kör till polisen omedelebums om han så kommer i närheten av mig, kändes lite tryggare.. fast om han skulle få sparken kommer han att få en massa hämnd känslor, han kommer få för sig i sin lilla hjärna att antingen är alla rasister eller är det jag som har hittat på en massa och spridit ut rykten, alltså ska jag straffas.

Inte nog med detta såklart, fick även en ordentlig kalldusch, gick med en vagn genom varuhuset, tittar runt och så som man gör när man går med en vagn i varuhuset, funderar på allt och inget.. och då, mellan två hyllor på helt fel avdelning bara står han, står och tittar tomt, jag tittade upp två gånger, blev livrädd, sockerdrickan gick längst nacken, reste nackhåren för att sen dala snabbt ner i knävecken..där jag fick kämpa för att hålla knäna upprätta.. han är så jävla läskig. vet inte vad han gjorde där, jag skyndade mig därifrån.. sen var jag hyfsat uppspelt resten av dagen, saken blev inte bättre för att jag fick jobba själv från fyra, var på helspänn vilket resulterade i en jävla huvudvärk.
bra dag?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade vän, du vet att du ALLTID kan ringa till mig så kommer jag på stört. Så fort du får ångest, känner obehag eller om du känner hans närvaro eller bara vill ha nån i närheten. Jag springer ...:)

Vi finns här för dig.
Kram Mira

Anonym sa...

Jag finns också här. Tveka inte en sekund att ringa. Jag har ju telefonterror mot dig vissa dagar så ring så kommer vi!

Kram Lotta