måndag 10 maj 2010

Summer edition

"läste din blogg och du ruskade rätt i mitt huvud. Tack. livet jag lever är mitt, varför är det så lätt att glömma ibland" K

Min sambo är utomlands. Jag vet inte riktigt vart just nu, hon reser runt, hälsar på, lever och tänker. Reser bort för att få perspektiv. Så att vardagen inte ser så vardaglig ut när hon kommer hem. Hon gjorde misstaget att lämna sin orkidé i min vård, tror den hade klarat sig bättre i hennes resväska. förra veckan glömde jag bort den, den hamnade liksom under alla papper och saker på köksbordet, denna veckan kompenserar jag för förra veckans misstag. Jag har vattnat den tre gånger sen igår kväll. Jag har tre andra växter i mitt hem, men de säger till när de är törstiga, de hänger, ibland jävligt mycket, men jag fattar vinken.. förr eller senare iaf, och när de fått vatten, oftast hinkvis, så reser de sig och ser lyckliga ut igen. Men så gör inte orkidéer, de bara står, ser ut att vara fullt friska, och man glömmer liksom bort dem.. och när man en dag kommer att tänka på den, går fram och känner så är den död. fast ser levande ut, hänger ni med?! den går i sönder helt enkelt. varför jag vet? jo min sambo lämnade sin förra orkidé i min vård..
När jag städade idag tänkte jag sätta den i badrummet, jag har pimpat mitt badrum i lila, och den hade passat där.. V sa dessutom att den gillar fukt. litar dock inte på V, den enda växt jag sett hos henne var en murgröna som fick skabb. dessutom hade jag säkert fått schampo i orkidén, det hade den definitivt inte pallat. nej, blommor och andra levande ting är inte min grej. Förutom vattnat städat och pimpat mitt badrum har jag umgåtts med F, vi åt lunch, hon bjöd, det var fint för sen sa hon att jag inte fick jobbet, men av någon anledning hade jag redan drömt detta natten innan och hela samtalet blev en deja vu. Får se om de kan få loss fler tjänster, är otroligt taggad. men men, nederlaget kändes inte så stort då tjejen som fick det är mer meriterad än mig, det kan jag inte göra så mycket åt. F bjöd även på en cigg och min hälsosamma vecka började med att gå åt skogen.
Åkte till stan, förbannade tobaksindustrin ett kort ögonblick då jag insåg att jag var tvungen att köpa snus, nu när de gjort så fina summer edition dosor. Köpte även ett summer edition cigarettpaket, är nog mer svag för förpackningar än tobaken i sig. Men när jag väl hade varorna i handen och jag redan hade pajjat min hälsosamma vecka var det likabra att fortsätta. det är ju en vecka till nästa måndag.

Jag åkte hem och ritade lite, sen kom V, och vi cyklade till Ikea, skulle bara ha lite tyg, kom inte ifrån Ikea med lite tyg..mycket tyg, kuddar, handdukar, ram och matta, vi var en syn kan jag lova med allt på cyklarna. Väl hemma hos mig åt vi äppelkaka med vaniljsås, skiter nu i den nyttiga veckan! Sydde kuddfodral och snackade skit. Fick reda på häromdagen att idioten gjort bort sig ordentligt, började skrika och bråka med en kollega för att han inte fick som han ville, kollegan som förövrigt inte har så mycket till övers för honom tog saken med personalchefen.. hehe.. V tyckte jag skulle bjuda på tårta på jobbet när han slutar. för jag tror att det inte dröjer länge till nu.. hoppas hoppas hoppas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh! ja jag lever och tänker men jag saknar också dig och vårt hem. Min orkidé var nog död redan innan jag åkte så ta det lugnt.
När jag läser detta saknar jag dig och våra stunder vid frukostbordet. Våra samtal, OC, och vårt knappande på dator med vetskapen om att den andra fanns inom räckhåll.
Ses snart!