söndag 16 maj 2010

Mer drama

Det där med att tänka efter före, det är verkligen inte min grej.. har såklart klantat till det.. igen.. sjukt hopplös. det är inte så att jag vill ha drama runt mig, men jag hamnar alltid mitt i det.. idioten brukade säga till mig att jag gillade dramatik det var därför jag alltid bråkade och ställde till det för honom. men då gjorde jag verkligen inte det. inte som nu. jag har slutat med att förneka, det är ingen idé, jag kör på.. och sårar, klämmer lite tår och är nog inte så jävla smart helt enkelt. det är sällan som mitt liv är dramafritt så att säga.. men men skit samma, jag går ju runt i livet med vetskapen om att jag alltid tar mig ur trubbel genom att le.. och faen vad jag ler.

underbara helg är inne på sista refrängen, haft finbesök av mor och liten syster. läste högt ur bloggen för dem, det högg i bröst och hjärta, men jag gjorde det. och ja tycker om mig egen text, den är bra. och jag tycker om att läsa den. den är så, sann och så ärlig. Igår kväll drack jag vin och lekte lekar med några tjejer från jobbet, vansinnigt trevligt. sen fick jag snefylla och fick för mig att gå hela vägen hem, sådär smart med tanke på allt skit som har hänt i min del av stan. men jag var sur-ledsen-full-trött.. skickade fyllesms, ringde V och försökte få tag i närhet, det gick åt helvete. sen fick jag närhet, och då blev det ett helvete. jaja, skit samma som sagt. sov bort hela dagen, slötittade på tv och har ägnat tid åt att städa upp efter nattens mobila fadäser sen var jag på bio med en söt tös, som också var bakfull och behövde komma utanför sin lägenhet och sina egna alkoholånger. helvete vad tragiskt det låter när jag skriver såhär, är ju varken deppig eller speciellt arg. mer neutral, har ett fantastiskt liv.. och underbara vänner. puss och godnatt

Inga kommentarer: