fredag 21 maj 2010

Hollywood

en liten uppdatering efter hollywood balunsen. det var ballt, och jag var inte speciellt hollywood förens jag fick en stor vit hatt och ett par solglajjer. gled fram på röda mattan, blev hälsad välkommen av programledarna. minglade med de andra brudarna, drack bål och pratade med mannen som sökte en kvinna. han hade en vit linnekostym och fula skor. jag är verkligen skofetischs. pinsamt. den vita kostymen hade produktionsbolaget tvingat på honom så den kunde han inte hjälpa. sen var vi i hans lägenhet, snokade runt..hittade en massa konstiga vapen, såna där kaststjärnor, och knogjärn.. jag gillar verkligen inte vapen, skulle nog kunna säga att det är värre än hans skor, och då har jag sträckt mig långt. annars bodde han i ungkarlslyan allan. sådär charmigt. vi blev bjudna på hans favoritmat. hamburgare, utan sallad. under tiden drack vi alkohol och pratade skit, och blev filmade. produktionsbolagsmänniskorna, sa vem som skulle gå vart, ta en promenad med killen. vem som skulle bli intervjuade avskilt och så, jag hamnade bredvid jordens medelpunkt, det trodde nog hon i alla fall att hon var, därför känns det inte som att jag kunde gjort bort mig så jäkla mycket, jag avbröt inte folk, lät inte högst, sprang inte efter killen, shottade inte jäger.. och skröt inte om att jag hade en ralph laurent klänning på mig. vilket jag i vilket fall inte hade. däremot ville gårdskatten upp i mitt knä hela jävla tiden, inte så charmigt, jag hade ju försökt bli fin, katthår räknas väll inte som att vara fin. sen är de inte så skönt med klor genom tunna strumpbyxor, fick mer eller mindre slänga ner odjuret med våld, och deklarerade högt att jag är fan ingen djurvän. jordens medelpunkt ville då att alla skulle gissa vilket hennes favoritdjur va, så..när jag väl gjorde bort mig så gjorde hon det tiofallt. tryggt. programmet ska sändas i höst, och lite kul är det allt. för jag gick vidare.
det gjorde jordens medelpunkt oxå. det kan ju bara bli hur bra som helst!
efter min tv debut var min chef mildare, hon frågade när jag tänkte sluta och det var bara att ta semester de dagar jag ville nu för att förbereda mig för mitt nya jobb.

Känner att jag är på banan igen, seglar ut på öppet hav på min räkmacka. om jag hade haft en båt, eller minsta intresse av att någonsin köpa en så skulle jag döpa den till räkmackan. hur som helst, det går bra för mig, på alla sätt.. helgen körde dock slut på mig, jobbade tio timmars pass, och det var mycket. mycket. men förutom det mår jag bra. tänkte att det är ingen idé att träffa morgan-mårten imorgon. jag kommer bara tycka att det tar min tid.
trodde jag.
det var tills jag blev istoppad i en kamouflageoverall med ett vapen i min hand. paintball. jag gillar inte vapen, så enkelt är det. jag är emot allt vad krig heter och hitintills finns det ingen som har fått mig att ändra uppfattning i något avseende, inte ens när det är på skoj, tydligen. Av någon anledning, bröt jag ihop, fick världens ångest när jag låg i bakhåll, det var så fruktansvärt obehagligt. där låg jag under några pinnar, och siktade mot fienden som kunde lika gärna överraska mig från andra hållet. jag pallade helt enkelt inte trycket, utan fick jävligt svårt att andas och började gråta.
Så skört det är. det där med att må bra.

Inga kommentarer: