tisdag 18 maj 2010

Motsägelsefullt

Det vankas fem idiotfria veckor på jobbet! Tjolahopp, det ska firas. i fem veckor. min chef meddelade mig det idag på facebookchatten, fantastiskt med sociala medier.
inte nog med det. fick jobb. dubbel tjo och trippel hopp. i augusti är det dags. berättar mer när jag kommit över en liten tröskel, att faktiskt prata med min ovan nämnda chef IRL om detta. imorgon får det bli.
sen är det ju lite skrutt med, jo. även om jag är i en ganska skruttfri period nu, börjat vänja mig vid att leva i en bergochdalbana.. så händer det ju skrutt. en tjej, som jag inte har mkt gemensamt med satte sig bredvid mig på bussen, vi jobbar på samma ställe och hon är lite bundis med idioten. han pratade mkt skit om henne när vi var tillsammans men nu har de tydligen blivit vänner. i vilket fall, eftersom vi har noll gemensamt utöver detta och skulle åka buss i evigheters evigheter med varandra så var det väll bara att babbla på om vårt gemensamma ämne så att vi hade det avklarat, jag hörde mig själv tvinga fram meningen.. hur är det med idioten, mår han bra?.... iiiiuuuhuhuhuhuhuhu, plågan fortsatte när hon ojjade sig över hur illa han trivs med sitt jobb, hur hela deras funktion är en hönsgård eller lekstuga sa hon nog. jag försökte hålla mig neutral men jag tror det är nog mer hon och idioten som är lekstugan på deras funktion, något jag givetvis inte sa.. Sen råkade jag slänga ur mig lite spydigt att om idioten säljer hunden så var pengarna minsann mina, dåligt tajmat, hon kommer givetvis gå direkt till honom och skvallra.
För han har planer på att sälja hunden till en hutlös summa. jag och V firade sjuttonde maj, eller att jag fått jobb eller vad som helst.. vi drack vin en måndag i alla fall. Då såg vi annonsen på Blocket, det högg i hjärtat att se hunden. Det stod att han och hans tjej skulle på utlandsvistelse. troligt, han har väll spelat bort alla pengar och behöver snabba cash. Sen var vi tvungna att kolla upp hans brud. hon hade facebook, att hon får det var imponerande. Han kanske har tagit sig i kragen trots allt. Fast busstjejen sa att han inte mår så bra, att han är osäker vad han vill med sitt liv.. motsägelsefullt.. och låter precis som idioten.

Inga kommentarer: