söndag 8 augusti 2010

borta bra men hemma bäst?!

jag streckkörde i fem timmar. åt godisfiskar. snusade snus som hade fått en obehaglig smak av rapé eftersom en vän stoppade en av hans snus i min dosa i natt. hade mensvärk som gjorde att jag trodde att jag skulle bryta ryggen om jag sträckte på mig. och så regnade det löjligt mycket de första tre timmarna. men hem kom jag. satt kvar i bilen en stund efter att jag stannat. kändes som jag fortfarande rullade. insåg att mitt blodsocker antagligen var nere på noll någonstans. släpade upp alla väskor och påsar i lägenheten. väl uppe i lägenheten ser jag att kylskåpet stått öppet. en vecka ungefär skulle jag tro. inte för att vi hade så mycket ätbart där ändå. tog en konservburk tonfisk och några skorpor. kokade lite te och satte mig för att kolla posten.
vet inte om det var för det låga blodsockret eller för brevet jag höll i min hand. jag började i vilket fall att skaka i hela kroppen. det var polisanmälan. jag vet inte riktigt hur sånt här går till. men jag läste igenom de olika punkterna.

Brottet
Idioten har under drygt ett år genom slag, hotat och tryckt en kudde mot målsägandes ansikte.
(det står givetvis inte idioten i anmälan.)

Bakgrund
Målsägande och idioten har haft ett förhållande

Omständigheter
Målsägande uppger att idioten kontinuerligt under hela deras förhållande misshandlat henne fysiskt och psykiskt. Misshandeln pågick i flera timmar varje gång, både nattetid och dagtid. Misshandeln bestod av att idioten brottat ner målsäganden slagit henne flera gånger i ansiktet och hotat att slå henne med diverse föremål (skärp, kniv) Idioten har även vid flera tillfälle tryckt en kudde över målsägandes huvud.
En dag när målsägande var trött på att få idiotens förlåtande kramar satte han henne i en stor garderob under större delen av dagen. Ett flertal gånger öppnade han garderoben och misshandlade henne för att sedan stänga igen. Målsäganden uppger att idioten på något sätt förstod vad han höll på med och gick ifrån deras gemensamma bostad. Målsäganden rymde då till en kompis och har sedan dess inte blivit slagen av idioten. I två månader efter det att förhållandet upphörde ringde idioten målsäganden flera gånger och hotade henne, för att sedan ringa igen och be om förlåtelse.

Det var väll inte riktigt sant att jag rymde till V. Jag åkte ju först till mamma. skulle inte förvåna mig om det är sådana saker han kommer att haka upp sig på. ganska ointressant egentligen. men jag vill att det ska vara korrekt. känner mig starkare då. ändå svårt att få någon annan att formulera min historia på några få rader. nu mår jag bara dåligt av att se papperna. och det är nog bäst att jag har lite koll. tror inte han kommer göra något. men man vet inte. han är en idiot. vad fan ska man förvänta sig?

har tusen saker att berätta om min semester. men den redogörelsen kommer i veckan. nu några timmars sömn innan första dagen på riktigt på nya jobbet!!

2 kommentarer:

S sa...

Du är så enormt duktig, stark o modig!
Heja Ellvira!

Anonym sa...

<3 // K