tisdag 17 augusti 2010

rätt och fel

det rullar på. hur fantastiskt som helst. men det är fulltecknade dagar. får tvinga mig själv till soffläge. fast efter att ha bläddrat igenom alla kanaler två gånger och insett att kvällens höjdpunkt på tv är allsång på skansen gav jag upp. har inte ro att titta på skit. det enda som verkade vettigt var k-märkt form. ett program som visades i fyra minuter. värt. har egentligen inte så mycket att skriva. detta är ju en blogg för mina tankar, känslor och saker som annars är svårt att få utlopp för. men just nu lever jag i den verkliga världen. den, där kalendern bestämmer nästa rörelse. där tiden bestämmer samtalsämne och timmarna skulle behöva vara fler för att någon gång hinna med allt som skulle bli gjort. det är en ganska skön värld. jag tycker den är enkel. det är en värld där problem inte existerar. det är en värld som är full av rätt och fel. fast inte värre fel än att de kan bli rätt. och inte bättre rätt än att de ibland blir fel. det är inte på något sätt en tråkig värld. den är avkopplande för en bubblande skapelse som jag. alla tider, alla möte, alla samtal, alla timmar framför datorn, håller mig fokuserad. jag tror att jag ganska lätt kan fastna i den här verkligheten. så att jag slipper alla känslor. ångest och bubbel som ändå inte går att kontrollera. tänk om jag blir grå i stället. blev lite orolig idag när jag köpte ett par svarta byxor och ett svart linne. jag som älskar att vara en färgchock för min omgivning.
hemska tanke, jag en grå mus i en arbetande, verklig värld.
var inte oroliga, detta är en övergångsfas.
snart ska jag chocka igen. kanske inte färgchocka. eller känslochocka. får komma på något nytt..bli gravid?! får återkomma om möjlig chock.

Inga kommentarer: