måndag 2 augusti 2010

Flugjävlar

livet på landet. idylliskt, lugnt, fint, men förbannat långtråkigt. såhär mycket tid som jag har nu har ja inte haft på ett år. men så här lite har jag nog aldrig heller fått gjort. och flugorna sen. jag håller på att bli galen. i vår familj har alla varsin flugsmälla. typ som man har sin egen tandborste och kaffemugg. dessutom ligger det reservflugsmällor, klisterremsor, div hemmabygge för flugfångande och nät mellan varje rum. men vad hjälper det. i morse vaknade jag och syrran med ett ryck. vi hade förutom fått in en hund i rummet under natten, fått in två flugor. trots alla försiktighetsåtgärder. vi började fäkta med våra flugsmällor. men då var de spårlöst borta. hur fan gör de?! nog om flugor. livet på landet är inget för mig iaf. all logistik som krävs för att åka in till civilisationen. ingen spontanitet och dessutom djur överallt. gillar inte djur.
åker in till stan ikväll. ska träffa K. och två andra vänner. vi brukade kalla varandra för fjärdedelar när vi var yngre. bildade liksom en helhet vi fyra när vi var tillsammans. kommer inte ihåg när vi träffades alla fyra sist. kan varit i Göteborg för fyra år sen, om jag inte minns fel.
sen stannar jag hos K en natt. mys!

Jag är annars mitt uppe i mission impossible 5. eller The story of my life. som jag en gång för alla ska lösa den här semestern. jag skrev om det i julas. det var då vi träffades sist. han och jag. och helt oundvikligt dras vi till varandra. men av någon anledning stagnerar allt då vi åker ifrån varandra igen. jag vill ha honom i mitt liv. jag vill vara den enda tjejen för honom. annars kan det va. jag vill inte vara hans vän. detta sa jag till honom i fredags. vi drack öl hemma hos hans mamma. snackade skit och hade en väldigt trevlig kväll. jag tillät inte honom säga vad han tänker och tycker. Så när han berättade att han dejtar en annan tjej mådde jag mest illa. ville därifrån. och blev av med all min glädje över att träffa honom. hur som helst. tillslut kysste vi varandra och det gjorde vi till syrran ringde och sa att hon stod på gården och hämtar mig nu.
fråga mig inte vad allt detta ska leda till. trots att jag sa vad jag tyckte och tänkte står jag fortfarande och trampar. vi blev tillsammans första gången när jag var 17. det är 10 år sedan. kanske bara dags att lägga ner.

aaah är inte bitter. men flugjävlarna gör att jag håller på att få ett nervöst sammanbrott! kan de inte bara sitta still???!

Inga kommentarer: