onsdag 4 augusti 2010

en springdröm

spärrades inte in. slutade skratta och tog ett seriöst samtal med min syster i stället. och så kändes allt mycket bättre. idag körde jag henne till tåget sen blev jag utskickad i skogen. plockade blåbär som nog är det mest tålamodsprövande bärslag att finns att plocka. lyckades få ihop en liter på en timme. sen gav jag upp. därefter kom en annan syster på besök. jag tittade på när hon staplade ved. somnade i solen och har haft det ganska gott. bakade muffins med blåbär som jag gav arbetarna. spelade fotboll med hennes son och snart ska jag hem till henne på grill och vin. jo det är ganska fint att bara vara ledig också.
men det som gnager i mig har ju egentligen inte med ledigheten att göra. det har ju mer med den här mannen som jag inte riktigt kan släppa. för att citera en man som definitivt hakat upp sig på deppiga kärlekshistorier lasse winnerbäck. jag är nog mer i kärleken i sig än dig, förlåt mig. och det är nog så. han är nog mer en symbol för kärlek. på något sätt. återkommer antagligen med detta. nummer två i hjärngnagande är den här polisanmälan. som blir mer och mer verklig. och nästa vecka kommer jag hem igen och då är det definitivt på riktigt. läskigt. drömde i natt att vi var tillsammans igen. jag och idioten. och han hade nästlat in sig i mitt huvud så jag kom inte ifrån honom. han lät mig liksom göra allt jag gör. men ändå var han där och tog min energi. en sån där springdröm ni vet. när man springer och springer men kommer ingenstans. vaknade helt uppjagad.

Inga kommentarer: