tisdag 5 januari 2010

I en lånad lya

När jag hade flyttat från P och bodde tillfälligt men ändå själv började saker sakta men säkert förändras mellan oss.. För det första berättade han om sin bakgrund,vilken inte var rosenröd..men förutom att den borde avskräckt mig från att fortsatt förhållandet har den i stort sätt inget med vårt liv att göra, behöver inte slänga mer skit på honom..det är hans historia, inte min..

Han tyckte helt plötsligt att jag tog för lång tid på mig att avsluta relationen med P.. Han började påpeka att jag festade för mycket.. När jag varit och ätit lunch på stan med en av mina bästa killkompisar blev han helt nervös och frågade om hans mamma hade sett oss.. Det var småsaker hela tiden som tillslut skapade en ständigt återkommande oroskänsla i mitt bröst..
Han frågade alltid gulligt men ändå grävde han i min hjärna när han frågade varför jag inte ringt, eller varför jag tryckt av samtalet eller inte svarat när han ringt.. helt plötsligt blev jag besatt av att ha telefonen i min absoluta närhet..

En kväll hade jag lite vänner hemma hos mig, vi drack vin och spelade spel.. bland annat var P där, vi var trots allt fortfarande kompisar..Han ringde mig på kvällen, tyckte jag lät kaxig på telefon..oroskänslan började spridas i kroppen och jag skickade hem mina vänner lite barskt och sprang iväg för att möta honom.. kommer ihåg att vi satt på en bänk i stan, och han hade funderat på att vi kanske inte skulle träffas mer.. han reste sig upp och ville gå, åh vad jag önskar att jag lät dig gå..

Men det var fortfarande tidigt, jag ville veta mer om honom.. jag ville vara en tjej som han ville ha.. det var det som var viktigt då, och jag visste att när jag var färdig med mina uppdrag i skolan och tentor för sommaren skulle jag ha all tid för honom.. bara han lät mig hållas några veckor till..

På valborg var jag på studentfest, han mötte upp mig och F på Mc Donalds där vi satt råfulla klockan åtta på kvällen.. Jag gick med honom hem, jag var kaxig och glad, vet att jag sa att jag hade honom runt mitt lillfinger.. hehe Han blev arg.. detta ledde till vårt första stora bråk.. Men han bestämde ganska snart att vi aldrig skulle sova osams, så det var nog ganska lindrigt..

När vi hade avslutningsmiddag med klassen på stan lät jag honom träffa mina vänner första gången, han var charmig och hade djupa samtal med tjejerna, min killkompis rök han självklart ihop med..angående någon ölsort.. vi tre hade följe till min väns lägenhet för jag skulle hämta något där.. det var en stel promenad, och när min vän drog ett sexskämt och jag skrattade med var det kört, ni skulle aldrig bli vänner eller ens träffas igen, och det var också då jag valde bort min vän framför honom..

När min mor och syster sen kom för att hälsa på hade terminen precis tagit slut, vi fyra skulle ha en mysig kväll med middag och en öl på stan.. efter den kvällen hade oroskänslan hittat en bekväm ställning i mitt bröst, och där blev den liggande.. Han drog mig åt sidan flera gånger, viskade saker som jag gjort fel, eller saker han ville ha svar på direkt.. var det så att jag spanade på killen i vitt, nehe.. okej, såg väll bara ut som det.. spanar han på dig i rött där framme, har du legat med honom..nehe okej.. osv.. denna eviga följetong..
Efter en massa öl ville syrran ut å dansa, jag med för den delen.. han fick snällt sitta med mor i soffan medan vi röjde, så värst mycket röj blev det dock inte.. han var sur, pratade inte med mamma och än en gång valde jag honom framför mitt förnuft.. syrran blev sur..hela vägen hem skällde han..

Egentligen såg jag allt detta redan då, och han kände säkert också att vi inte var så bra för varandra.. ändå ville jag se var det kunde leda, jag ville ge det en chans till.. Men jag tror inte sommaren hade varit i många veckor då det som skulle förstöra hela vårt förhållande på riktigt hände..

Inga kommentarer: