tisdag 12 januari 2010

Tenta

Oavsett resultat är tentan skriven, detta är den tenta jag i särklass gjort flest gånger.. detta var omgång nummer 4.. detta är också den tenta som jag pluggat minst till varje gång, jag tror att vid 6e gången ungefär, kommer jag klara den på erfarenhet.. så det är ingen idé att få panik..fick en liten uns panik efter tentan då jag och min tentavän jämförde några svar för att inse att vi svarat helt olika på nästan allt..
Men nästa vecka är jag en heltidsarbetande kvinna.. å typ vuxen.. på frågan vad jag skulle göra med min första lön sa jag färga håret och resa till Umeå! Byter frisyr ungefär lika ofta som karlumgänge och vanliga dödliga byter underkläder.. har testat det mesta, menar både i hårväg och karlväg.. så jag om någon borde veta vad jag vill ha by now.. fortfarande både hår och karlar..
Är som sagt mitt uppe i en kaosartad tillvaro denna vecka,är redan fredag i mitt huvud.. har fått stressfinnar på hakan, kan ju inte påstå att jag stressar speciellt mycket, det kan med andra ord också vara choklad-ätar-finnar.. när jag tentapluggar har jag inga som helst begränsningar när det gäller mat och godisintag.. och är ju något svag för choklad.. men nu ska det bli ändrade vanor, ska bli nyttig och ha matlåda till jobbet varje dag, inte för att de är speciellt nyttiga, dess energivärde kan diskuteras, men ekonomiskt ska jag nog kunna komma undan med någon krona

I vår vill jag också ta trumlektioner, men de är dyra och mitt arbete med universums mest missanpassade arbetstider kommer inte tillåta någon som helst veckoaktivitet som har fasta tider.. ska ringa å kolla om de har flextider på trumandet.. hur ska jag annars kunna bli trummis..

Har på något sätt släppt alla spärrar när det gäller att prata om idioten på jobbet, jag pratar vitt och brett, bryr mig inte längre.. är dock lite rädd för hur det ska bli första gången vi ses.. Kommer säkert nojja över vid vilket bord jag sitter eller vilka han kan ha sett mig prata med, men jag ska stå på mig!!! ta mig faen.. det roliga i kråksången.. kul uttryck.. är att alla jag pratar med har i stort samma uppfattning om honom, gammal som ung..å den är inte speciellt positiv.. å det känns så skönt att jag visar att jag har definitivt tagit avstånd från honom.. de måste ju undrat vem jag var som var med honom.. jag kan inte verkat speciellt kul..
Det hade varit kul om han kunde läsa denna blogg, han hade säkert haft en hel del att komma med.. han tycker säkert att jag har överdrivet och hittat på många situationer.. han kommer kalla mig lögnare och tycker jag har lagt dåligt med fokus på min roll i det hela.. som hans psykolog sa.. hade det bara varit hans fel hade jag inte stannat så länge.. Men jag ska fortsätta historien i kronologisk ordning, där jag slutade sist under vår första sommar tillsammans.. men inte ikväll.. Så får jag väll se vad jag kommer fram till..

Inga kommentarer: