söndag 3 januari 2010

Från början

Nu när det varit jul och jag har träffat många gamla kompisar har det också blivit mer och mer naturligt för mig att prata om min tid med idioten. Den distansen jag nu fått till honom gör att jag har mer eller mindre börjat avsky honom.. Jag börjar starkt tvivla på att jag verkligen älskat honom, än mindre tror jag att vi var menade för varandra.. Det hela handlar om någon slags hjärntvätt av det grövre slaget.. För att förstå var denna hjärntvätt började och hur jag kunde fastna i detta förhållande måste jag tillbaka till början, den där våren då jag smet iväg från P för att träffa idioten i smyg.. han har på senaste fått detta smeknamn, och det är väll hyfsat passande..

Det var en lördag i mitten av mars, vi jobbade helg, och snackisen i personalmatsalen handlade om kvällens personalfest, jag satt en bit bort men hörde att han sa att han inte skulle med på kvällen.. vet att jag tyckte detta var tråkigt, men sen funderade jag inte så mycket mer på det.. Jag och några tjejer träffades direkt efter jobbet och förfestade lite, sen bar det av till personalfesten..
På festen var det en bordsplaceringslek som gjorde att jag hamnade mitt emot honom, han kom iaf..vid ett långbord.. därefter hade vi varandras fulla uppmärksamhet hela kvällen.. jag tyckte det var roligt att han hade en massa tjejer efter sig, skrattade åt honom när hundrade tjejen ville sitta i hans knä eller bli bjuden på drinkar.. tjejen han hade dejtat hela vintern såg att jag var ett hot och försökte bli kompis med mig.. hela kvällen spelade jag med, det var inte så att jag hade planerat eller egentligen ens ville ha honom.. men det blev en sport.. löjligt, utan tvekan..
Det blev en tävling som jag betalade ett onödigt högt pris för att vinna..

När kvällen blev till ända var det dags för hamburgare, vi var några stycken som tog följe, bland annat han, jag och hans dejt.. fattade aldrig då vilken relation de egentligen hade..fick senare reda på att de dejtat i ett halvår, men han inte ville stå för det utåt, så ingen fick veta..men därför tyckte han också att han fick göra vad han ville mot henne.. hon blev otroligt sårad när han ringde dagen efter och gjorde slut..

Vi smet från hamburgerkön och var plötsligt själva för första gången, vi tog en lång promenad, jag kommer ihåg att vi pratade om otrohet, jag sa att jag inte var svartsjuk..jag vet att jag försökte föra en dialog angående att otrohet sitter mer i huvudet än i handlande.. jag vet vad jag menade med det, även om jag också känner att det knappt är försvarbart.. jag har fått äta upp dessa ord många gånger och det är ändå bara från vår första kväll tillsammans.. Vi pratade också om kompisar och jag berättade att jag tyckte om att åka runt och hälsa på alla vänner, att jag hade många bra killkompisar och att jag dricker gärna öl och tittar på fotboll.. allt detta skulle han ta ifrån mig.. ändå kysstes vi första gången utanför Mcdonalds den natten..

Inga kommentarer: