lördag 9 januari 2010

Motivationssökning

Största delen av dagen har jag legat på mitt köksgolv, på min nya trasmatta.. den är fin, det lyser upp hela mitt kök.. men det hjälper inte..köket är infekterat av matte.. över hela bordet ligger papper.. siffror, formler, kom ihåg papper.. ligger jag på golvet slipper jag se skiten.. Har varit en i särklass skitdag..
Det lilla hopp jag vaknade med idag gav jag bort till en vän som behövde det mer än jag, hans far hade gått bort under julen och jag gav det jag hade.. sen blev jag tom.. efterlyste motivation på internet, fick svar att alla behövde hålla hårt i den de hade själva.. så jag blev utan.. måste förbrukat min eller förlagt den.. suck dålig dag att tappa bort motivationen.. Tvingade mig ut på promenad, trodde inte jag skulle hitta motivationen i snön, men jag tänkte att solen kunde skingra mina mörka tankar, det gjorde den.. fast väl inne var jag ensam igen.. solen ville stanna ute, motivationen var fortfarande spårlöst borta och matte talen hoppade runt och skrattade åt mig.. de hade skitkul.. Gick och la mig, somnade på stört men vaknade efter en liten stund, det var någon som bultade, inifrån.. det bultade så till den grad att jag for upp med ett ryck, det var ångesten som hade hittat mig, jag försökte förklara att jag behövde bara en paus, ångesten är smartare än så.. han såg att jag ljög och manade ut mig i köket.. där drack jag kaffe till jag blev yr.. matte talen hade slutat sin fest, och låg nu däckade lite överallt, ville också på fest.. ville synda, bara lite.. men inte ens en cigg kunde jag ta.. för jävla kallt ute.. funderade på bib:en i skåpet ringde V, vi enades om att det inte var så smart att dricka vin ikväll, skulle bli för sega imorgon.. fru Sunt Förnuft kom på besök, hon åt middag med mig, och sen räknade jag en stund.. hon höll mig sällskap, hon pratar inte så mycket men jag tycker om hennes närhet..främst för att hon hjälper mig med koncentrationen.. hon jobbar natt i helgen och lovade komma in med motivation.. jag hade inte förlagt den, den var slut som jag befarat.. men man får ny det sa fru Sunt Förnuft

Inga kommentarer: