onsdag 6 januari 2010

Nörderi

Ikväll kommer V, vi ska äta björn och dricka vin.. behöver stimulera min överarbetade mattehjärna.. eller så värst överarbetad är jag inte, gör ju allt annat än just pluggar, hela tiden.. typ städade köksgolvet med en disktrasa..detta är otroligt tidskrävande..tog en promenad till affären..när jag kom tillbaka fick jag lägga mig i badet för att mjuka upp min stelfrusna kropp, där låg jag och filosoferade över vem som egentligen äger världen.. kom inte fram till så mycket..sen skulle jag ju äta..och bädda om i sängen med mina julklappssängkläder blev plötsligt prio 1. Inte nog med det så sov jag till 11 idag..

Detta kan bli min sista tenta någonsin.. sen kan jag benämna mig ingenjör.. det är ganska nördigt, hela jag är ganska nördig.. tycker om att nörda ner mig i saker och dricka vin..helst samtidigt! Nu är jag mest inne på att träna trumkomp och leka med min ritbräda.. V är också ganska nördig, sist hon kom hit med pizza var hon djupt fundersam över om pizzan höll sig varm längst om man cyklade snabbt eller långsamt.. det nörderispåret är inte min gebit.. dagen efter ringde hon mig på jobbet för att berätta att hon satt in det i en formel som nu berättade att man ska cykla långsamt för att hålla pizzan varm längst..hon vill träffa en snygg nörd, typ fågelskådare.. Jag håller med henne om att en nörd hade varit trevligt, fast jag vill inte ha någon fågelskådare..är rädd för de flesta djur dessutom är det kallt i skogen.. Jag vill nog ha en lagom nördig, lagom söt och lagom snäll karl.. som har ett fint hjärta.. Borde väll inte vara så svårt att hitta?! Fast just nu är jag nog ganska nöjd med mig själv och mina livsfunderingar.. är det Reinfeldt som äger Sverige.. deklarerar han för det som egendom? Är det avdragsgill egendom?

Inga kommentarer: