söndag 24 januari 2010

Sjukt ovärt

Känner mig ensam, liten och har förbannat ont i mitt knä.. var såklart för full för mitt eget bästa i natt..på ett danspalats jag ensam råkade plankade in på när jag gick åt fel håll från toaletten..Jag halkade och föll mer än en gång på det hala dansgolvet i mina alldeles för höga klackar.. sista gången kunde jag inte ens resa mig.. då kommer lägligt några gamla kursare och bär ut mig.. Men jag var för pank för att åka taxi, för full för att klara av en busstur och hade för ont för att kunna gå själv.. självklart såg en av mina kursare sin chans att visa sin manlighet..blir nästan lite patetiskt, på någon vänster hade jag säkert löst situationen ändå.. men just då.. halv tre i en frusen stad, var jag mer eller mindre gråtfärdig och hans förslag om stöttning hem lät ganska lockande.. Men jag var inte värst trevlig, jag har inte ens gillat honom som vän.. vi har inget som helst gemensamt.. dessutom är slampan hans idol, så han vill mest göra allt han gör.. Inklusive gå hem med mig. Det tog väll en timme eller två gå, jag dök i säng, hans närmanden avfärdade jag brutalt..tackade för stöttningen men hade inte riktigt hjärta att slänga ut honom..så han fick vara kvar på ett hörn.. Vaknade imorse fullt påklädd, blev ändå chockad när han låg kvar.. Jag ville bara sova, han gick upp sen kom han och la sig igen.. omg..vi hade inget att prata om, så då gjorde jag det jag är bäst på, prata om mig själv.. vilket gör att jag vet inte ett skit mer om honom nu än vad jag visste igår..
Hade en lite desperat sms konversation med en vän för att få tips på hur jag skulle få ut honom.. När han började prata om att beställa hem pizza, var de dagas att handla snabbt.. trots värkande knä fick jag honom att vilja ha en burgare i stället, vilket gjorde att vi kom iväg från lägenheten.. Fast äta, när maten står uppe i halsen, barn skriker/leker eller vafan dom gör överallt plus att försöka vara trevlig mot en karl jag inte får något som helst utbyte av.. inte ens ett ligg duger han till..blev för mycket.. Jag blev tyst, satt och petade i maten och tittade bara matt mot honom när han hämtade servetter då jag grisat ner mig med dressing i hela ansiktet.. När han dessutom sa att jag såg fräsch ut tog jag min halvätna burgare och gick.. Sjukt ovärt

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha, förlåt, men det är ju hur kul som helst!