måndag 22 februari 2010

Hämnd och en skör tjej

Idag vek sig knäna bara en gång.. vilken tur att jag höll i en kundvagn och hade en praktikant vid min sida.. praktikanten är av typen lammkött.. en 90a i fin kropp, det var inte utan att le jag tänkte på vad idioten tyckte om att jag gick runt med honom.. men som sagt, ändå vek sig knäna under mig.. förbannade människa.. det är som min kollega sa.. även om hon inte vet vad som har hänt så avskyr hon honom för hon ser hur han får mig och må.. jag har börjat samlat på mig hämndkänslor i massor.. och det är inte av den snälla typen.. funderar på att ropa ut i kundradion.. kanske bjuda in till en föreläsning.. kanske påpeka något högt under lunchen på jobbet..alternativt fixa fram ett maskingevär och gå in i hans lägenhet mitt i natten.. men jag vet att jag kommer inte göra något av det.. jag kommer samla på mig hämnd i såna mängder att jag tillslut kommer att spricka.. ibland blir jag nästan sugen på att provocera fram något för att kunna sätta dit honom... men på något sätt känns det som han fattar det.. och därför säger vi inte ett ord till varandra..
Ett tag under vårt förhållande handlade allt om vem som kunde tänka sig att dö för vem.. under ett tag, var det det yttersta hotet.. till och med jag använde det.. jag som inte slänger mig med hot.. kanske var det i desperation.. gör du slut med mig tar jag livet av mig.. hopplösheten gjorde att jag ibland kände att jag faktiskt kunde göra det.. bara gå ut.. och inte komma tillbaka.. i ärlighetens namn tror jag inte att jag skulle kunna ta livet av mig, men jag orkade inte tänka längre.. jag ville gå ut, lägga mig någonstans och vakna till något bättre.. men jag gjorde aldrig det, och framför allt kom jag aldrig så långt.. han hade sprungit i fatt mig långt innan det.. Han använde också dessa hoten.. hade vi bråkat kunde han stänga av telefonen och försvinna ut.. senare fick jag reda på att han hade hängt vid någon bilbro eller över vattnet.. ibland svarade han iofs när han precis tänkt hoppa.. bara för att jag skulle förstå vad som höll på att hända.. något destruktivt förhållande.. och helt sjukt att jag kan skriva om det.. anledningen till att jag vågar skriva om det är för att jag har sällskap.. min söta vän har flyttat in, hon sitter en bit ifrån mig och är här.. sen behöver vi inte prata om detta för det.. uppskattar det.. och jag uppskattar alla som bara vill läsa detta och inte prata.. det är så skönt att ni läser.. det betyder en himla massa!! tack..
jag tror jag fick se idiotens tjej idag.. och min första tanke var, är det hon som tar hand om min hund nu.. sen när hon gick förbi mig.. gick hon lite kaxigt och försökte se överlägsen ut.. men hon var så skör, hon såg så liten ut.. att det blev vingligt och osäkert.. jag kunde inget annat än att le lite tröstande mot henne.. stackars tjej.. funderade en kort sekund om jag skulle stoppa henne och fråga om han slår henne..

Inga kommentarer: