onsdag 3 februari 2010

Låtsassjuk på riktigt

Nja, så värst mycket känslor är det inte idag.. inte psykiska i alla fall.. är faktiskt jävligt nollställd.. det kan bero på all vadd som nån jävel petat in i varenda hål i huvudet.. den gör att hörselförmågan är nedsatt, näsan knappt andningsbar och munnen torr som sandpapper.. Sen går jag runt och fryser och svettas omvartannat.. men jag skulle inte själv kalla mig sjuk, jag brukar bli sån här när andra ligger hemma i feberfrossa, blir liksom aldrig sjuk på riktigt.. så trots den oroliga nattsömnen dels pga en ofungerande näsa och dels pga oron av att inte i vakna i tid.. är för tillfället mobillös, men den ligger på ett säkert ställe, så den ska hämtas så fort tid ges.. I vilket fall hoppar jag upp på cykeln som brukligt när jag ska till jobbet och trampar iväg.. fast denna morgon är jag beredd att erkänna att det var jävligt dumt att cykla till jobbet.. snö är jag van att cykla i eftersom vi har haft värsta vargavintern i år.. men inte orkan och snö.. i drivor.. och plogmannen hade nog försovit sig, eller så prioriterades mina vägar bort..Så det vore lögn att säga att jag cyklade till jobbet.. slirade,sladdade och fick helt enkelt gå! Men väl på jobbet har jag haft en ganska mysigt arbetsdag, trots ett evigt av och påtagande av tjocktröja.. eftersom min kropp inte riktigt kan bestämma sig.. Sen hade jag ett särdeles dåligt tålamod, funkade inte allt på andra försöket gav jag upp.. Men utan att jag själv kände efter för mycket, så var det många som kom fram och undrade hur jag mådde, jag sa som det var och de sa att jag borde gå hem och lägga mig.. vilket jag ryckte på axlarna åt.. jag ville ju jobba.. men på fikan, när typ femte personen sa till mig att man får faktiskt vila, började jag faktiskt tro på dom.. och eftersom alla mina punkter på att göra listan var avprickade och jag dessutom hade fått ont i magen för att jag åt fikan för snabbt på fastande mage, tyckte jag det lät som ett ypperligt förslag att gå hem och vara lite sjuk.. Men trots alla ovan nämnda symptom känner jag mig inte sjuk, bara lite off.. När jag sa till min chef att jag skulle åka hem och vila, blev jag beordrad att lämna cykeln på jobbet, den skulle nog töa fram i vår någon gång.. mycket roligt.. I stället fick jag plusa iväg till bussen, och jag kunde ju inte skicka iväg någon smsbiljett, så jag fick gå in på ICA, för att ta ut pengar.. där var jag även tvungen att testa hur sjuk jag egentligen var.. köpte ett dajm, som jag smällde i mig på bråkdelen av en sekund.. men den var inte så smakrik som brukligt.. Slutsats: vadd i smaklökarna.. Sen satt jag och slötittade på onsdagshandlande folk.. En jätte stor man, så stor att han fick en extra rumpa i sina alldeles för tajta byxor, hade ett högst pedagogiskt samtal med sin ganska välartade son på typ fem.. han lät sonen stoppa in kopongerna för snus i snusmaskinen så denna sen spottade ut doserna.. Pojken ville ha ett av paketen i den andra maskinen, cigaretter, men då fick han istället en föreläsning om hur skadligt tobak är för hälsan.. att sådana paket skulle man akta sig för, det var gift! men hallå, du lär ungen köpa snus, vad är det? godis?.. och övervikt... jaja.. människor är roliga.. Sen kom bussen, anledningen till att jag inte åker buss är inte för att jag försöker leva sunt och därför cyklar till jobbet.. nej det är för att det är sjukt oekonomiskt att åka buss, typ 22kr för en enkel resa, en resa som tar mig tio minuter att cykla.. sjukt ovärt! Väl av bussen fick jag en impuls att testa om man kan gå fast, jag menar cykla fast har jag testat likaså köra fast.. men gå fast.. så jag går rakt ut i den meterhöga pudersnön i mina vita sneakers och tunna jobbebyxor.. jag gick inte fast, jag fick ont i knäet och en jävla massa snö med mig upp i lägenheten, kanske inte det smartaste jag gjort.. men va faen.. jag är ju sjuk.. Jag tror jag är låtsassjuk på riktigt!

Inga kommentarer: