tisdag 2 februari 2010

Suck..

Under hösten fick jag även svårt att hänga med i mitt sociala liv.. jag var ju fortfarande ordförande i föreningen, men jag kallade till färre möte, försökte få dem snabbt överstökade och ville inte prata fest, jag fick dessutom en massa skit för att ha skött nollningen dåligt..inte så konstigt, jag var ju inte ens där.. När jag sen försökte sitta och försvara mig för att jag ville ha bort alla bilder på mig från föreningssidan, var det ingen som fattade vad jag höll på med.. något var galet, men alla blev mest sura och jag stod på mig.. F stod dock på min sida..
Jag blev tillfrågade om att vara vice ordförande till arbetsmarknadsdagens projektgrupp under det kommande året, jag sa att jag skulle tänka över det.. när jag egentligen borde vara överlycklig, och det var verkligen ett uppdrag jag hade drömt om, men jag sa nej.. skyllde på skolan..Ändå tog jag risken och diskuterade saken med honom först, han frågade om det innebar fest med främmande killar, jag suckade och sa att jag skulle tacka nej..han blev sur och undrade varför jag var tvungen att förstöra hans lugn med mina fester och kompisproblem hela jävla tiden.. Jag har aldrig under min studietid haft så lite vid sidan om studierna som denna termin, jag har aldrig kunnat lägga så mycket tid på mitt eget välbefinnande som denna termin och jag har aldrig varit utan alkohol under så lång tid som under denna termin, ändå mådde jag bara sämre och sämre.. Han fick mig att köpa bil, ändå är bil något jag aldrig självmant skulle lägga pengar på.. han hade givetvis inte körkort och innan jag visste ordet av så hade han och hans pappa hittat en bil som vi skulle köpa. hans pappa la handpenning och vi delade på resten, det var inte så farligt dyrt, men det var ju jag som skulle stå på den.. kommer ihåg när jag satt i den främmande mannens kök utanför stan och skrev på kontraktet medan idioten och hans pappa tittade på mig.. jag kände mig otroligt låst, och igen var jag i en situation jag inte ville vara i, men kroppen löd inte hjärnan och handen skrev på.. Det var absolut inget fel i att ha en bil, helt plötsligt var jag friare än någonsin, det var bara en hake, jag ville vara snäll.. så precis som matinköp, matlagning och städ hade blivit mina uppgifter blev bilkörning detta.. jag hämtade och lämnade honom på jobbet var eviga dag, min dag planerade jag efter hans arbetstider.. det skulle ta lång tid innan detta upphävdes.. Men jag vet att jag ofta gjorde mer än vad jag borde, och han sa aldrig till mig att göra något av detta.. men hade jag inte gjort det hade det säkert orsakat en massa onödigt gnäll, och när han kom hem ville jag självklart ha så lita anledningar som möjligt att starta gräl.. en jävla massa trippande på tå med andra ord.. Så så värst mycket egentid blev det ju sällan.. Men va fan hjälpte det att vara snäll när jag ändå var en hora?!

Inga kommentarer: