söndag 21 februari 2010

Vin snö och vänner

Har förberett mig hela dagen.. när det var sol.. snart alldeles snart skulle jag ta den där underbara solskens promenaden och köpa godis..har längtat efter den stunden länge.. nu är det kväll, mörkt och säkert förbannat kallt ute.. jag har jeans med hål på knäet, vilket betyder att jag måste byta om om jag ska gå ut.. åh vilket projekt, jag som bara vill ha lite gott, å må lite gott.. åh jag kanske kan beställa den, godispåsen.. så den kommer till mig.. kanske med ett bud som är fint, en karl i lämplig ålder och bra hållning.. sånt är viktigt.. så kan han koka te å så sätter vi oss i soffan.. han har med sig frisk luft som jag inte orkade hämta själv.. så jag kan lukta lite på honom.. sen diskar han, fixar mina matlådor inför veckan.. ger mig en kram, en sån som jag vill ha.. och sen får han gå hem.. för jag vill bada och bli ren från all alkohol som intagits denna helg.. galna mängder som fortfarande gör mig alldeles yr.. men det var en ledig helg och min fina gamla vän var här, en av de äldsta jag har.. fast hon är lika gammal som jag..vi pratade skit.. å drack vin.. typ det som jag är bäst på.. så åkte vi taxi och hade kavaj, vi hade finlördag.. tills hon sa att jag pajade genom att dricka öl.. sunköl.. men kul hade jag.. dagen innan hade min söta vän som snart blir min sambo utflyttningsfest.. då dracks det hemmagjort vin och annat vin.. somnade på en soffa invirad i garn och röd sytråd, tydligen krachade ett bord och ett fint fat...men en fin helg har det varit.. med vin, snö och vänner..

Inga kommentarer: