onsdag 10 februari 2010

Tvättning och kroki

En minut är en jävlig relativ tid.. har precis suttit i 20 minuter och väntat på att en minut ska gå på tvättmaskinen..jag satt där och insåg vilken oinspirerande plats min tvättstuga är.. inga arga lappar eller kvarglömda roliga kläder att fnissa åt.. inte ens något att bli irriterad över så att jag kunde komponera ihop en arg lapp själv när jag satt där och väntade.. nej tvättstugan i vårt hus är perfekt..så perfekt att tillochmed jag som är hyfsat pedantisk skiter i att svabba golvet och rengöra filtret på torktumlaren efter att jag har tvättat.. hela jävla huset är ju fyllt av svabbande kärringar.. och har jag tur sitter det en arg lapp under mitt namn nästa gång jag kommer ner.. behöver lite action i tillvaron tror jag.. Medan jag satt där och dinglade med benen och läste den enda skylt som jag inte fattade.. torktummlaren avser endast torkning av vattentvättat gods.. vad torkar man annars?! funderade jag iaf på en massa bra.. att det kommer bli en väldigt bra vår.. städade ut en garderob idag, som min söta vän ska få ockupera nu när hon flyttar in.. ska bli mysigt att ha henne här.. samtidigt som jag städade ur hittade jag en massa kul som jag bara stoppat in i vrårna när jag flyttade in..en massa kläder jag nu kan använda igen..de sitter inte längre som säckar.. och en massa skisser.. fast det tråkiga är att jag slängde så otroligt mycket när jag bodde med idioten.. sånt som är kul att hitta nu när man spontanstädar.. jag fick slänga allt som var minnen.. och en väldig massa skisser eftersom jag målat mycket kroki..detta tålde han inte.. han förstod inte var grejen var med att sitta och måla av nakna karlar.. ja försökte förklara det som konstform.. han blev äcklad, han fick mig att säga att det var äckligt och något jag ångrar att jag gjort, sen fick jag slänga alla skisser.. i slutet av vårt förhållande kom vi in på diskussionen om kroki igen, då sa jag som jag tyckte.. att det var bra att måla kroki för att lära sig rita.. han blev vansinnig, men jag stod på mig.. trots att han den gången bokstavligt kastade in mig i väggen och slet sönder mitt linne.. den gången fick jag en fläskläpp som heter duga, återigen fick jag skylla på hunden..

Inga kommentarer: