torsdag 4 februari 2010

Sjukling

Jaha, då sitter man hemma och är sjuk då.. typ min första sjukdag någonsin.. förutom bakfyllan tidigare i höstas som gjorde det totalt omöjligt för mig att ta mig till jobbet, då kan man snacka om sjuk.. men nu.. kallsvettig är väll inte någon sjukdom?! Gick i alla fall en runda till jobbet idag, men blev hemskickad efter två timmar och så får jag inte komma imorgon..tydligen finns det en viss smittorisk av mitt tillstånd.. Betyder det då att jag får åka tidigare till Stockholm imorgon, eller måste jag ligga hemma till fyra och åka när jag skulle slutat jobbet.. ett högst moraliskt ställningstagande..
Hittills idag har jag hämtat min mobil, ätit ohälsosamma mängder godis och försökt mig på att laga mat.. men inget av det smakade något, min avsaknad av kryddor i matlagningen gjorde sig otroligt påmind idag när smaklökarna är ordentligt invaddade.. Men hallon/lakrits skallisar kan man alltid lita på! Min söta vän som hade min mobil skickade även med mig en säsong sex and the city, som ja nu ska bädda ner mig i soffan framför.. kanske inte är så dumt att vara sjuk i alla fall..

Inga kommentarer: