lördag 19 december 2009

Arga lappen

Funderade på att blunda när jag lagade mat idag, så illa såg det ut när jag rörde ihop pulvermoset med en gigantisk ballongvisp i en på tok för liten gryta.. pulver och varmtvatten överallt som sakta bildade en slags seg, torr, geggamojja som jag snu ska förtära med brända köttbullar.. nu ser jag knappt skärmen på datorn för det är så osigt här inne.. var tvungen att göra snabb mat då blodsockret släpade sig efter mig och humöret höll på att falla efter.. När jag lyckats ta mig från jobbet på cykel i tio minus på hala vägar, skyndade jag mig ner med min tvätt till tvättstugan för att se att någon tvättade i mina maskiner.. Lämnade en lapp med otvivelaktigt budskap.. URSÄKTA, TVÄTTID?!?!?!!?!!???!... suck.. så nu sitter jag i köttbullosande arbetskläder och äter mos som växer i munnen..är nog lite bitter..
Annars har jag varit på bekräftelsejakt idag.. Inget att sticka under stol med, är en otroligt bekräftelsetörstande människa.. vet också hur jag får bekräftelse och utnyttjar detta fenomenalt.. Dessutom tror jag att alla är det lite från och till.. så jag brukar säga till folk vad jag tycker om dem, både bra och dåligt.. mina kollegor, klasskompisar, lärare, chefer och expediter i affärer.. Är ganska bra på det där..
Idag jagade jag främst bekräftelse på jobbet, förhörde mina chefer varför jag fått tjänsten..fick höra att jag var bäst.. vad skulle de säga liksom.. hehe Skit samma, jag trodde på dom och ä nöjd!
En annan sak jag sysslat med under dagen var att göra sånt som jag vet att han inte skulle gilla att jag gör.. precis som jag gjorde allt han ville även när han inte såg mig när vi var tillsammans gör jag tvärtom nu.. Inom mig skrockar en förtjust hämdlysten kvinna som jag knappt känner.. Arbetade med en kille idag som han hade extremt mycket problem med, både privat och genom mig.. han hade fått för sig att vi flöratade.. skräll!!! Det var bara det att det gjorde jag inte, grejen är att jag har väldigt svårt för denna männsika överhuvudtaget.. så det var väldigt jobbigt idag när jag skulle vara överdrivet trevlig mot honom bara för att jag vet att han inte skulle gilla det.. jag menar bara en komentar som: Du vet hur killar är, de ställer allt där de är.. höhö.. när jag påpekade att det var lite väl stökigt runt honom... när jag frågade honom om det inte var lite väl att ta i att dra alla killar över en kam verkade han inte fatta vad jag sa.. pucko.. men jag kämpade, allt för att den förtjusta hämdlystna kvinnan inom mig skulle få gotta sig lite..
Moset uppätit, dags å kolla om arga lappen gjort resultat..

Inga kommentarer: