onsdag 2 december 2009

Konspirationsteoretikern och skumtomtarna

Sitter här å äter fattigmansgodis.. solroskärnor och russin, vräker i mig och sköljer ner med te.. alltför att jag inte ska sätta i mig fler papparkakor, tömma min chokladkalender eller gå på de nybakta lussebullarna.. har ett sjukt sötsug.. typ jämnt.. jobbade idag å alldeles för nära mig låg en påse oöppnade skumtomtar..får ju inte öppna påsarna med godis för eget bruk, det är ju för att bjuda kunder.. nu var det så att klockan var halv åtta och det fanns inga kunder.. Gubben gud hörde min tysta vädjan och vips stod det två omänskligt trötta kunder framför mig.. de hade kommit på att varan de ville ha inte fanns i lager, och jag hade inte den blekaste aning om när den skulle komma in igen.. försökte hitta någon likvärdig produkt.. men icke..paret var trötta och griniga.. och tittade så sorligt och vädjande på mig att det fanns ingen annan nöd än att slita fram tomtarna.. å kunderna blev så lyckliga, så de sprang iväg å köpte en dyrare vara..å lycka till mig när påsen väl är öppnad är det så mkt enklare att "låna" en tomte eller två, lycka till kunderna och lycka till företaget.. Jag är allt påhittig jag..

Ska på intervju för ytterligare en tjänst imorgon, ska kanske berätta om min tomteförsäljningsteknik..

Dessvärre har jag fått kalla fötter angående jobb.. vet inte om jag är redo med ett så tajt förhållande till företaget i fråga.. trivs bättre när jag kan komma å gå som jag vill.. men får se hur det går..

Idag har jag konspirationsteoretiserat, funderade på den där något överreklamerade grisflunsan..tänk om det är så att en massutrotning av jordens befolkning håller på att ske, därför ges det två doser till barn, så att det inte blir någon nästa generation.. dessutom kommer säkert även jag bli övertalad att ta sprutan snart eller så kommer sjuksköterskorna stå längst vägarna a la, deklarations inhämtare och sticka folk i armarna.. Kanske är jag lite dum.. men jag är nyfiken på vad som händer om jag inte tar sprutan.. kanske blir jag den siste överlevaren på jorden.. eller så dör jag i influensan..pest eller kollera..

Inga kommentarer: