onsdag 9 december 2009

Oborttappningsbar

Tänker inte så mycket alls faktiskt, känner desto mer.. det är väll därför huvudet bara svämmar över lite titt som tätt.. blir sorgsen ibland, oftast är det den där stunden i badkaret strax efter halvåtta på morgonen.. då kommer den där tomma känslan över mig, den där tomheten som sveper bort allt ljust i livet.. då tar jag duschstrålen över huvudet och ruskar om ordentligt..en gång tog jag medvetet schampo i ögonen, det var effektivt.. skulle aldrig låta den känslan ta över..

Blir alldeles rusigt lycklig ibland, utropar Lovely till allt och utrycker ååååh alldeles för ofta åt alldeles underbara saker som vänner och uppehåll i grådasket.. när denna lycka svallar över så drunknar jag nästan.. tar luft och skriker ut.. å blir med ens kär i hela världen..
Dygnet har för lite timmar, jag hinner inte allt jag vill.. umgås, skratta, skapa, gråta, tänka, vara själv och göra det där som bara tar lite tid, men tar för lång tid för att ha hunnits med, typ gå ut med pizza kartongen, fånga dammråttorna i hörnen, måla tånaglarna, tömma diskstället när jag väl diskat och köpa ny mjölk.. Jag önskade tid av tomten i julklapp.. hur förpackas den..?

Har tröttnat på att tappa bort saker, så från och med nu ska jag endast uppfinna oborttappningsbara saker.. ett bra ord är det dessutom.. jag började med att göra mina vantar oborttappningsbara genom att brodera in hela mitt mobilnummer stort och tydligt på båda vantarna.. om inte annat så kanske en prins av något slag hittar dom och ringer.. bäst att testa att tappa bort dem snarast..

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha klockrent söta vän!! Tel.nr, vilken ide, du är så smart!!