fredag 4 december 2009

Keso och fredagkväll

Är ingen följare av Idol, men ikväll med en mugg glögg, tända ljus och vantvirkningen i högsta hugg kom det sig ganska naturligt att jag tittade på detta program.. det var ju lite spännande såhär när det var semifinal, å dom sjöng fint alla tre.. men det som fick mig att reagera var den lilla överdriften Jide svängde sig med.. det sitter tydligen 37 miljoner människor spridda i sverige och tittar på detta program just nu.. hade han inte lagt till spridda i sverige.. utan världen.. kanske universum.. så hade jag kanske gått med på det.. klart många tittar och är insatta men.. å lite löjligt blir det när intervjuen i sporten avslutas att idrottutövaren i fråga får frågan om vem han/hon tycker ska vinna Idol..

Det andra i detta fredagsunderhållningsprogram som fick mig att reagera var pojkbandet Westlifes comback.. dock tror jag att fyra ihopplockade, oinspirerande trettioplusare som försöker röra sig symetriskt.. osar och vibbrerar för mycket 90tal.. de stackars fjortisarna på läktaren undrade vem som släpat in gubbarna och visste inte riktigt hur de skulle reagera..

Idag var det alldeles grått av regn i luften..och de senaste dagarnas rimfrost och sol var spårlöst borta, förutom allt salt och grus på vägarna som vittnar om att det ha varit halt.. Vilken tur att jag och mina gruppmedlemmar har målat stora solar och satt på fönstrena runt vår studieplats.. i vår grupp är det alltid mycket sol..om en vecka ska vårt arbete vara klart och veckan därefter ska det vara presenterat och överlämnat..
Virkar vantar som en stickmaskin, säljer och har som mål att låta inkomsterna vinna över utgifterna denna månad.. Dagen har sammanfattningsvis varit till största belåtenhet.. fick en kram av en jag tycker om, ett telefonsamtal av någon jag kan komma att tycka om, en fika med någon som står mig mycket nära och Keso, i massor.. har en liten hung up på Keso.. svårt att beskriva.. frågan är bara när de ska börja säljas i enliters förpackningar..

1 kommentar:

Anonym sa...

FANTASTISKT BILD!! Du är genialisk haha!!
Jag förstår dig vad gäller Keso. Köp de stora förpackningarna. De räcker med lite tur 5 dagar. Puss!!