torsdag 10 december 2009

Over and out

3 månader och 18 dagar..men det är officiellt över..Nyckeln bör ha anlänt honom idag.. så knäppt det känns.. och simpelt.. jaha..var det inte värre än så.. denna förträngningensmakt styr mitt medvetande.. Saknar jag honom? nope..skulle varit igår när jag kröp till sängs å var kall i så fall..då tänkte jag att en karl hade varit bra att ha..det behövde med andra ord inte varit han..Annars var det de bästa stunderna på dygnet att krypa ner bredvid honom, somnade så fort jag lagt huvudet mot hans bröst.. och hans kropp såklart, har aldrig varit speciellt nogräknat när det gäller kroppsformation..men nu har jag fått upp en ribba och den är svårslagen.. Fast jag ligger hellre själv i min lilla, ganska hårda säng än i hans stora.. nya säng.. som dessutom jag har betalt.. suck.. ska jag ringa och fråga om jag får pengarna för den.. hehe
Kanske ska börja jävlas med honom, nu när han inte har fler hakar på mig..

Som jag tidigare nämnt läser jag Unni Drougges bok Boven i mitt drama kallas kärlek.. kommer inte så långt i den.. dåligt med lästid, men sen kan jag bara läsa korta stycke i taget..hakar upp mig, läser om, känner och börjar minnas.. Sist läste jag om hur hon försökte behålla sina vänner, för hon kände sig ganska ensam i förhållandet med sin karl..och varje gång hon umgicks med någon ringde han och en oro spred sig i hennes kropp, och umgängena med väninnorna varade aldrig särsklit länge.. Samma var det för mig.. det var lite ensamt att vara tillsammans med honom, och när jag träffade vänner kunnde jag aldrig riktigt slappna av.. även om det var med en bekant av det kvinnliga könet mitt på ljusan dan.. Helt plötsligt ringde han.. och då gällde det att ha tungan rätt i mun.. för det första gällde det att jag svarade överhuvudtaget, så jag hade alltid telefonen inom räckhåll och såg till att jag hade täckning på den.. Sen skulle jag låta glad, för om jag inte lät gullig så döljde jag något..
Råkade något av ovanstående bli fel..började jag oftast gråta, han slängde på luren i örat på mig.. och jag försökte förgäves att ringa upp för att ordna situationen så fort som möjligt.. situationen ordande sig sällan så fort som jag önskat.. det blev värre.. oftast var detta när jag var i skolan..kom oftast rödgråten in på lektionerna igen.. Var jag hemma hos någon gick jag oftast ifrån och pratade med honom..tyckte alltid att jag lät så tillgjord.. fast folk hörde och förstod ändå.. Blev han på dåligt humör..dog min energi för den dagen.. och oftast åkte jag bara hem efter ett sådant samtal.. han var en otroligt energipåfrestande man.. tror det är därför jag har överskott påenergi nu, energiproduktionen har inte stannat av..

Inga kommentarer: