söndag 6 december 2009

Tvätt, bantningstips och en nyckelåterlämning

Jag är en ganska pedantisk människa i vanliga fall.. men äntligen verkar jag ha kunnat släppa kontrollen ltie över mig själv..vissa dagar ser min lya ut som ett riktigt ungkarlsnäste.. som idag, disken fyller varje milimeter av diskbänken, pizzakartonger och läskflaskor.. badrumsgolvet är täckt av kläder och handfatet är klätt i diverse tvål och sminkrester.. Kläder har letat sig ut ur garderoben, täcker golvet och krypit sakta över soffan.. på balkongen ligger cigaretteroch flyter i ett överfullt askfat och det är garn överallt i lägenheten.. det är väll där det skär sig lite med ungkarlsvärlden.. vart jag än sträcker mig är jag på ett armlängdsavstånd till en påbörjad vantvirkning.. Dirket efter jobbet idag slängde jag ihop en påse med det mest akuta i tvättväg och cyklade till V för att låna hennes tvättmaskin.. för i mitt hus har dom kommit på att man inte får tvätta på söndagar.. typiskt
Men en mysig söndagskväll med V är inte dumt, detbjöds på glögg, lussekatter, toast och te.. och när Vs sötsug blev för stort blev det dessutom popcorn.. På Vs fettvåg kontrollerade vi min vikt, som har varit på stadig uppgång sen the break up.. lycka! I juni vägde jag 48kg.. mitt mål till jul var 58.. och nu väger jag 57.. dagens bantningstips.. lev med en idiot..
Innan jag begav mig hemmåt för att hänga up min tvätt diskuterade vi olika sätt att skicka till baka hans lägenhetsnyckel.det enda alternativet mognare än det andra.. Ett kuvert med hundbajs blir lite för uppenbart.. bättre något som bara jag vet.. typ doppat den i toalettstolen.. fisa på den.. lägga den i avloppet under duschen.. Kanske ska jag bara gå in i lägenheten mitt i natten och titta på honom tills han vaknar, eller lägga den på hans kudde..med en död fluga.. typ det enda jag skulle förmå mig att döda
Mamma undrade vad jag önskade mig i julklapp idag.. jag sa tid.. det är fan det enda jag har ont om just nu.. jag bubblar av lycka och skaparglädje.. jag vill göra allt, hela tiden.. dygnet har för få timmar bara..

Inga kommentarer: