måndag 14 december 2009

Stockholm

Tack alla söta för stödet och modet ni ger mig att våga och orka ta tag i det gammla och fortsätta skriva..! Imorgon är en tur till Stockholm inplanerad för slutredovisning av projektet.. Lät huvudet ta en minnesresa till en Stockholmsresa för ett och ett halvt år sedan.. Vi hittade på ganska mycket den sommaren han och jag.. vi fick för oss att spontanåka till huvudstaden, vi hyrde en bil men han var sur.. min syster hade nämnt i telefon att jag alltid skaffar killar utan körkort, detta var ett skämt mellan mig och min syster..det var bara grejen över att ett ex nämndes som gjorde honom arg.. i bilen började surhetsmoment två.. jag stannade inte när han ville äta.. jag skämtade och sa att jag kunde släppa av han i diket.. nu när jag ser tillbaka på det var det som att ta hand om ett litet barn..dalta med honom så att han inte skulle bli sur.. blir irriterad nu när jag tänker tillbaka.. slöseri med min tid!! I Stockholm var inget bra heller, han ville inte bo hos min syster, jag sa att vi kunde bo hos hans vänner.. men de var för sent, sen gick jag med uppknäppta byxor till toaletten..det var ju för att jag ville visa upp mig för syrrans kille..han använde det något fulare ordet på f..då fick han fnatt för det och skulle genast åka tillbaka hem.. Lyckades vända honom med sunt prat, vi skulle till stan..han ville ta bilen..ja ville åka tunnelbana.. det blev bråk.. Allting skulle alltid vara på mina vilkor (!) När vi väl tagit oss till stan, han sur som ättika.. försökte vi shoppa..jag lät honom bestämma.. men i herraffärerna kunde vi inte gå, jag passade ju bara på att spana på de manliga expediterna medans han provade kläder.. När jag sen skickade iväg honom med hans kompisar och jag hängde med min syster blev det ett jäkla liv när han kom tillbaka för att se mig sitta å dricka öl med henne, hennes pojkvän och en kompis till honom..då hade ju min syster planerat detta och fixat en blinddejt för mig.. perfekt.. suck.. Men det slutade inte här.. vi åkte hem till min syster bytte om, tog en drink, jag förskte fjäska.. och samtidigt ha kul.. omöjlig kombo.. vi skulle ut och dansa på hans kompis uteställe.. men vi var sena/tidiga fel var det iaf.. å sur var han.. tillslut lyckades vi möta upp hans kompisar, gick ut.. hade kul.. han dansade och såg så lycklig ut! Jag blev glad, syrran sa att han hade fina ögon, jag sa att han är lite konstig ibland, syrran hörde varningsklockor.. Han tyckte jag spanade.. så han drog mig avsides, sen var det bråk.. i nån timme eller två.. trötta efter en lång dag, åkte vi hem till syrran.. Vi gjorde aldrig om denna tur..förbannat trevligt i Stockholm

Inga kommentarer: