måndag 9 november 2009

Bekräftelse

Det finns ju en sån där Av och På knapp för våra känslor, ellerhur, alla har den någonstans, vissa är duktiga på att använda den ,för andra knäpps den på och av lite per automatik eller när vi helst inte vill det egentligen..sån är jag, jag har noll kontroll över min knapp, jag vet i fan var den sitter ens..

Jag såg ett program om de hemlösa, där var en kvinna som sålde sex, hon visste var hennes knapp satt, men hon hade stängt av för länge sedan, å nu kunde hon inte få igång systemet igen.. knappen hade rostat fast..
Kanske behövs den här automatiska på och avknäppningen så att vi inte fastnar i ett läge, det är kanske inte meningen att vi ska veta var den sitter..

Men när det bara gör ont, som nu.. vill jag bara starta om hela systemet, ctrl alt delete

För några timmar sedan när jag var ute och gick reflekterade jag över att jag i just det ögonblicket inte kände något speciellt, jag gillade den känslan..jag kostade på mig ett leende och hoppade ut i gräset för att sparka gula löv och bara mös i min icke känslorika värld. Ingenting av känslor existerade och det kändes som inget spelade längre någon roll, jag var färdig och kunde gå vidare!!
Men jag behövde bara komma hem, i väntan på bekräftelse fick jag just det motsatta, vilket satte igång mitt jämmerliga känsloband i hjärtat, i just want somebody to love, i just need somebody to love..
Jag tror jag just hittade min av och på knapp; jag måste definitivt sluta leva av bekräftelse..

Inga kommentarer: