onsdag 11 november 2009

Bitter

Funderar ibland på att bli bitter, så där mysigt gnälligt bitter, sitta på bussen och dra skit över samhället och alla jag någonsint kännt eller inte fått möjligheten att känna.. få chans att besudla världen med negativiteter så vi slipper en massa glada spontana utrop om vädret, som aldrig är som vi vill ha det ändå..
Bitterhet är alltför vanligt och är bara en äcklig självömkan.. vad är det som ger den bittra människan rätt att dra skit över allt, det borde vara straffbart med negativitet! Håll det inom dig, eller häng på forum för samhällskritiska människor, där puttrar bitterheten ljuvt.. bitterljuvt är ett konstigt ord..
Jag har anledning att bittra, tyvärr, men väljer utan tvekan att inte göra det! Bitterhet föder negativitet som leder till en dålig stämning.. enkelt!

I sandlådan hade vi ett problem som stack ut från övrig geggamojja. Han hade ett ganska djupt hål när jag kom till sandlådan.. skulder..jag fyllde igen så gott jag kunde..Grejen var att han grävde i sitt hål när jag inte såg.. nätpoker.. gärna samma dag.. natt.. som lönen nådde kontot..jag hade en del pengar sparade, dessa var slut inom det första halvåret, sen levde vi i stort sätt på min inkomst.. ibland hann jag vara med när lönen kom och någon gång vann han också pengar..men spel är ändå spel så när mina pengar var slut var det smslån, i mitt namn, han hade för mycket skulder för att få igenom en sån ansökan, efter det var det obetalda räkningar, som ledde till ränta.. som ledde till att hålet inte gick att fylla längre..utan val satt jag också och grävde..

Även efter att jag flyttat från honom har jag betalt, han var ju så ledsen därför spelade han, eller han var ju tvungen att betala för hunden.. eller ja vet i fan, lyssnade inte.. var mest rädd att han skulle sätta mig i mer skit om jag inte betalade.. så jag har gett honom pengarna när han har bett om det.. grävt min egen grop ? kanske, men jag vet inte vad jag annars skulle gjort.. hans hot har satt märke i mig, även om han inte kan nå mig nu varken fysiskt eller psykiskt har jag ingen lust att riskera något.. han har dessutom en hake kvar, som han inte heller verkar vilja släppa, han låter mig stå kvar på lägenheten, vilket innebär att om han inte betalar hyran måste jag göra det..
that sucks..

Inga kommentarer: