torsdag 26 november 2009

Vardagsdjävulen

Hade några minuter över i stan innan bussen skulle gå, sprang in på Hemköp.. skulle ha något att äta.. har tappat det där med att storhandla och planera inköp och mat.. det är lite roligare när man är två.. I vilket fall strosade jag lite planlöst och tog lite av varje, c-vitamin brus.. bröd.. smör.. röbetssallad.. tomatsoppa.. och gulaschsoppa.. tog ju ingen korg.. tittade på min omotiverat blandade hög av varor.. å funderade på att släppa allt å gå..så jävla tråkigt är det att handla mat..
Bestämde mig dock för att inhandla varorna då, jag verkligen inte hade något ätbart hemma.. denna butik är alltid överfylld av fjortisar, jag fattar inte varför de alltid hänger där, sustitut för enfritidsgård eller något å så köper de en energidryck var, å lägger alltid pinne mellan varje burk..sen är dom säkert 5 fjortisar per burk..och alla står i kö.. fachinerande..och förbannat trångt.. jag skulle iaf köpa cigaretter, det fick man inte om man var under 18 informerade kassören mig.. nehe sa jag, å trodde inte riktigt det var menat till mig.. det var det, och hela horden av fjortisar tystande och tittade på skådespelet som skulle kunna bli en snackis på gatan utanför sen.. jag visade upp körkortet, tordes vara över 18 om jag har detta rosa kort, visade upp hela plånkan då det satt i en plastficka.. så gör vi inte här, informerade mig nu den något irriterade kassören.. kortet ska tas ut.. jaha sa jag å suckade ljudligt, ställde ner alla mina tre påsar så omständigt jag kunde.. hehe.. fjortisarna började vrida på sig.. meee guuuu.. hehe.. tyckte det hela började bli lite småkul.. låtsades att jag infe fick ur kortet ur fickan.. fjortisarna blängde.. några bytte kö.. jag fick ur kortet.. kassören informerade mig om att jag var 26 år, inte så dum hon inte.. med tanke på att det enda hon behöver hålla i huvudet är att man ska vara född typ 91, nu om man inte ska få handla cigaretter.. kossa..
Behöver jag tillägga att jag var minst lika omständig när jag skulle lägga i kortet.. Gud straffar dock somliga direkt, när jag vänder mig om ser jag min buss köra iväg utanför fönstret.. tappar plånboken i ett sista jäktförsök.. alla mina 12 enkronor letar 12 olika platser att lägga sig på.. tittar vädjande på fjortisen efter mig i kö.. dessvärre har hon ett helvete, det var visst 15års gräns för att köpa energidryck.. Mohhahahaha

1 kommentar:

Anonym sa...

haha så roligt du skriver! i mataffärer, där händer det grejer!!
Puss