måndag 30 november 2009

Min vän F

Ingen bra dag.. måndag och skiten sitter högt upp i halsen.. inte nog med min skit.. läser Boven i mitt drama kallas kärlek, av Unni Drougge.. grät som faen igår.. hon skriver om saker jag inte fått ord på, obehagligt äkta bok.. läsvärd..
I Malaysia höll dom en orangutang som prostituerad på en bordell, i Sverige äter grisarna av varandra.. och det är typ det deppigaste vädret i den deppigaste månaden.. och i skolan förväntas jag komma på nya lösningar på ett läppstift.. kan vara bra att se saker ur ett bredare perspektiv.. och läppstiftsutformning blir plötsligt jävligt relevant.. suck..

F kom förbi,hon är bra, å hon vet mycket som jag har förträngt.. vi pratade mycket.. men jag pallade inte riktigt fråga det som jag ville.. jag ville fråga henne om hennes och mina samtal.. när och var varningsklockorna slog.. hur var jag.. hur resonerade jag.. allt det där har hon svar på, jag pallade bara inte veta.. inte idag..

En gång var jag rädd för honom på riktigt.. jag visste inte var jag skulle bli av, då ringde jag F, hon blev rädd.. På natten innan hade han nästan kvävt mig, genom att med hela sin tyngd ligga på mig med en kudde över huvudet.. han var så rasande att han kunde inte kontrollera sig själv.. min läpp sprack..han sov med en kniv i handen..
Dagen efter sa han bara att jag kunde vänta ett helvete när han kom hem från jobbet.. Då blev jag rädd, för det kändes som jag satt fast.. att jag aldrig någonsin skulle komma ur detta helvete..

Ilskan på kvällen gjorde tillslut att han stack ut, utan mobil eller nycklar.. En kort sekund ville jag bara låta honom gå, men genast satte min intution in, jag måste hjälpa honom, han mår inte bra.. jag såg hans tröja i vattnet, och tvekade inte en sekund att han hoppat i.. det var strömt och han kan inte simma.. när jag kom närmre såg jag honom sitta vid vattenkanten, det var mörkt, det var inte hans tröja i vattnet, det var en sten..
Han skrek åt mig att sticka, han kastade saker mot mig, han sa att han skulle hoppa i vattnet, jag sa att jag skulle hoppa efter..jag var lugn, och saklig.. han började bli hotfull, jag cyklade i stora cirklar runt honom, hade koll men vågade mig inte närmre.. jag sa att jag skulle ringa hans föräldrar.. jag fick in honom..

" ...män som misshandlar kvinnor har låg självkänsla och söker upp starka partners eftersom det krävs en ofantlig styrka för att stå ut med dem" Unni Drougge Boven i mitt drama kallas kärlek

Inga kommentarer: