tisdag 10 november 2009

Konst = känslor

Har ett stort intresse för konst, har sett mycket men gillar definitivt inte allt. Konst skapar debatt, diskussion och en massa hummanden.. men vad är egentligen konst?
Konst är känslor.. Människor har ett behov av att nå ut och bli förstådda. Ofta genom att provocera, genom konsten kan man uttrycka det som man inte vågar eller annars kan.

Jag har länge levt ett liv där jag började ifrågasätta det jag verkligen kände, det gjorde att jag inte längre kunde skapa

När vi känner något inför någonting är det våra tidigare erfarenheter och kunskaper som säger hur vi ska känna, detta är varken fel eller rätt..att ständigt gå emot det som hela kroppen tillslut skriker är fel, gör ont.. och jag tappade tron på mig själv

När jag nu ser saker som jag inte är bekväm med, en person i min studiegrupp som missköter sig.. en kille på bussen som slog till sin tjej eller överhuvudtaget där jag ser saker som är fel.. tar jag tag i det! I bland räcker en blick för att visa jag såg det där, eller en snabb diskussion så det är ur världen.. För det finns inget värre än den äckliga pluralistiska ignoransen som svensken är slav under. Var var alla som hörde mitt huvud dunkas mot golvet, eller som hörde tjuten och gråten som efterföljde örfilen.. det var ju inte så att jag bodde i ett öde hus på landet?! Men när min hund kissade på gräsmattan, var dom snabba att skrika åt mig från balkongen.. fy faen!!

Det är därför jag skapar, för jag är överfylld av känslor

Inga kommentarer: