måndag 23 november 2009

Nyårsafton

Jag har tidigare nämnt att jag inte kommer ihåg allt skit, och mycket har bara samlats ihop till geggamojja i huvudet.. men mycket kommer jag också ihåg, det är bara det att det gör för ont att tänka på det.. Idag bestämde jag mig för en specifik händelse och har tvingat mig själv att tänka på den hela dagen, så att allt skulle kunna komma fram.. Det värsta är nu att skriva det, för att det är en stor skamkänsla, jag hänger ju ut mig själv och mina misstag.. men det är väll det som detta går ut på till en viss del.. nåväl..

Det var nyårsafton förra året, vi skulle flytta ihop, hade hittat en fin lägenhet.. egentligen var den inte särskilt fin, men den var stort och bra område att ha en liten valp på.. Kvällen och natten innan hade varit hemsk, han ville inte, jag tjatade.. kommer inte ihåg.. bråk var det i alla fall, tror det handlade om gammalt som inte skulle finnas i vårt liv.. Han hade knappt packat, och var inte så engagerad överhuvudtaget.. jag tänkte att det blir säkert bra, bara vi kommer till den nya lägenheten..

Jag vet inte om vi ens hann bli färdiga med flytten innan han hittade något gammalt kort i en av mina lådor, sen hittade han ytterligare ett.. därefter något brev.. jag vet inte riktigt allt, jag hade varit extremt noggrann när jag packade så att inget gammalt skulle med, hade ju bara tagit med minnen.. trodde jag.. det var hemskt, han gick igenom varenda låda, varenda block, foto, brev han kunde hitta.. å det är klart han hittade grejer, i ett gamalt mattehäfte hade jag skrivit om någon kille, i en gästbok från min 25års fest hittade han en dikt om mitt ex, lättklädda bilder på mig och mina tjejkompisar som vi hade gjort en kalender av (högst moralisk).. ect.. han var förbannad, han vägrade packa upp, han skulle flytta dagen efter.. jag bönade och bad.. jag låg på golvet och skrek, grät.. det hjälpte inte.. han ställde sig och kissade i en av mina lådor..

Jag kommer inte ihåg hur vi blev vänner igen, vi hade sex, efter han hade fått reda på om jag hade haft sex på nyårsafton förut.. han ville att det skulle kännas speciellt.. inte fan vet jag, sa att jag inte hade haft det.. som vanligt sa jag det som lät bäst.. det jobbiga var ju sen om han fick för sig att fråga igen, och jag inte kom ihåg vad jag svarat sist.. hände ofta..och ledde ofta till bråk... vi åt ialla fall micromat i soffan och tittade på fyrverkerierna utanför fönstret, sen gick vi och la oss i en obäddad säng..

Det gör ont att skriva detta, känns så förbannat tragiskt.. på något sätt, var hela grejen med att flytta tillsammans förstörd efter detta, och lägenheten blev aldrig vad någon av oss tänkt oss.. det blev en sandlåda..

På nyårsdagens morgon gick jag upp tidigare, tog en stor svart sopsäck och slängde allt vad minne heter.. foto, brev, kort... allt.. förbannat dumt av mig att tro att det skulle hjälpa..

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy vad du är modig. Som en såndär amazonkvinna som kastar sig ut i strid med dina demoner för att döda dem och gå vidare till nästa fina land där solen skiner alltid och ingen kissar i lådor någonsin. Där ska vi ha det mysigt du och jag! Sitta i mjukt gräs och dricka rödtjut! puss