lördag 28 november 2009

Frälsning över en stor stark

"Vi övervägde det...Att hämta dig...Jag diskuterade det med kvinnojuren...Vi beslutade att det bästa var att inte släppa kontakten att hela tiden finnas där...Men vi var oroliga...Hela tiden... puss på dig min tös mor..."

Fick detta sms av mor, efter ett inlägg.. började gråta, men måste ändå säga att jag uppskattar hellre ett sms än när jag måste konfrontera det jag skrivit i ett telefonsamtal eller en diskussion, pallar fan inte det.. Jag skriver för att ni ska förstå.. inte för att jag vill prata, isf hade jag gjort det... Jag vill oxå att mina ord ska kunna användas om det är någon som behöver stöd eller känner igen sig i vissa situationer.. tvivla inte att låta någon läsa eller skicka mejl.. vill dela med mig..

Satt ikväll på krogen med tre singeltjejer, samtalen flöt mellan bitterhet att inte ha någon som kramar en på natten till hur jävla skönt det är att inte ha någon att anpassa sig efter.. en sak vi fashinerades över är hur okej det är för en kille att säga att det är kvinnan som styr i huset och sätter upp regler för hur han ska leva.. men hur INTE okej det är för en kvinna att säga att det är mannen som styr i huset och sätter upp regler... Varför är det så? Jag har killompisar som har mått otroligt dåligt i förhållande för att kvinnan styrt för mycket.. men det tas inte på samma allvar.. varför?

Efter att ha diskuterat livslängden på en dildo, råglott på en av tjejernas ex.s flickvän och avhandlat ämnet generande hårväxt, var det dags för mig att gå.. på torget stod kyrkan å severade te och kakor.. kunde inte låta bli att ta en diskussion, kände att det var jag skylldig dom när dom ändå bjöd på kaka.. kvinnan jag pratade med var nyfrälst, jag ifrågasatte varför man står på torget en fredagnatt och försöker ömvandla fulla ungdommar?
Det tyckte nyfrälstkvinna, det finns så många trasiga människor som tar till spriten när de mår dåligt, det kan vara allt från skillsmässobarn till de som har det svårt i skolan å då vill hon vara på plats å ta hand om dem.. hade något svårt att hålla mig från skratt, men eftersom jag bara druckit tre öl å var hyffsat stadig på benen spelade jag med.. Det var ju hemskt fint av dem att vara till hands.. när hon påpekade att jag inte var en av dem, jag var ju nykter å hade inte sex hur som helst å inte drack jag sprit.. inte vet jag, men Gud var nog på min sida ikväll.. eller så ser jag otroligt snäll och oskylldig ut..kunde inte låta blir när hon ändå lagt fram bollen så fint, det var ju bara att skjuta..
jo då, jag hade vuxit upp i en pingstfamilj, men jag ville göra revolt mot mina föräldrar.. så svenska kyrkan fick det bli.. mer te, javisst.. dricker sprit, nej inte jag.. å sex, nej det väntar jag med till äktenskapet, en kaka till, varför inte.. jo jag är ute på krogen, men det är ju för att vara där de svaga behöver mig, nej jag förstår inte meningen med att stå på torget å bjuda på kakor, det frälser inte.. det är på dansgolvet man ska vara.. hur gammal var jag nu, 20, jaha.. det finns en ungdomsgrupp som jag kunde bli ledare för.. åh vad kul.. perfekta små överklass-icke skillsmässobarn med toppbetyg.. dom skulle jag kuna ge en verklighetsföreläsning som heter duga.. haha..

Fylld av kakor å te.. gick jag skrattande ifrån nyfrälskvinna.. jag, labilt skillsmässobarn, som dricker för mycket har sex för ofta, röker som en borstbindare och svär i var och varannan mening..men med en stark övertydelse.. Gud välsinge mig, möjligt.. men det är fortfarande jag som bestämmer över mitt liv.. det var inte gud som tog mig ifrån honom.. men tack för teet.. imorgon ska jag frälsa ytterligare några, över en stor stark

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud välsigne dig du underbara starka kvinna!!!1