måndag 16 november 2009

Den där kanten

Det har varit en lite av de sämre dagarna idag. Sov inge bra, hade mardrömmar, vaknade några gånger helt kallsvettig och trodde han var i lägenheten. Har varit ganska tom i huvudet hela dagen, fast ändå mer känslofylld än på länge.. Fick dessutom en jäkla massa ångest strax innan lunch, hjärtat började slå i raketfart och panikkänslan började komma.. fick sitta och koncentrera mig på en skiss riktigt ordentligt ett tag och det släppte..
Jag vet att jag är en människa med ett enormt kontrollbehov, både på gott och ont.. dessvärre vågar jag inte tappa kontrollen över mig själv, och har aldrig heller gjort det.. om det är något jag verkligen är rädd för så är de det, att bara trilla ner från den där kanten.. berättade det för en söt vän, hon tyckte att jag skulle undersöka kanten lite närmre, kanske ta å klättra ner en bit.. så behöver jag inte längre vara så rädd för den.. ska nog göra det, släppa taget om mig själv, fast bara lite..

Inga kommentarer: